عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از 60 راهدار بطور مستمر مشغول عملیات راهداری زمستانه در استان


بیش از 60 راهدار بطور مستمر مشغول عملیات راهداری زمستانه در استان

بیش از 60 راهدار بطور مستمر مشغول عملیات راهداری زمستانه در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به نفوذ سامانه های بارشی از شب گذشته در استان گفت: براثر برودت هوا و بارش برف در محورهای کوهستانی، بیش از 60 راهدار بطور مستمر مشغول عملیات راهداری زمستانه در طول محورهای برفگیر استان هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، عادل مصدقی به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اظهارداشت: بارش برف در محورهای کوهستانی درازنو در کردکوی، چهارباغ در گرگان، خوش ییلاق در آزادشهر، دهنه محمدآباد در علی آباد، اولنگ در رامیان، دوزین در مینودشت، جنگل گلستان و گلیداغ در مراوه تپه بطور میانگین از 12 شب گذشته تا صبح امروز تداوم داشته است.

به گفته وی، بطور متوسط در هر یک از این محورها 7 دستگاه ناوگان راهداری اعم از ماشین آلات مکانیزه شن و نمک پاش و برفروبی، لودر، گریدر و کامیون و 10 راهدار مشغول نمک پاشی و برفروبی بوده تا از یخ زدگی و انسداد آنها جلوگیری بعمل آورند.

مصدقی ادامه داد: راهداران از شب گذشته بیش از 232 تن شن و نمک را صرف برفروبی بیش از 380 کیلومتر باند از این محورها کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تردد در همه محورهای استان برقرار است، اظهار کرد: با توجه به تداوم بارش در محورهای مواصلاتی استان؛ به کابران جاده‌ای توصیه می شود از ترددهای غیرضروری در مسیرها خودداری کرده و در صورت لزوم حتماً زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات خودرو از جمله مه شکن، برف پاک کن و سیستم گرمایشی مطمئن شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان از آمادگی و استقرار اکیپ‌ها و تجهیزات راهداری در راهدارخانه‌های استان برای بارش برف و باران خبر داد، گفت: 350نفر نیروی راهداری در قالب 33 اکیپ با 300 دستگاه انواع ماشین آلات این اداره کل آماده خدمات‌رسانی در طرح راهداری زمستانی هستند.

استان گلستان بالغ بر 5 هزار و 251 کیلومتر انواع راههای اصلی، فرعی و روستایی دارد که در یکهزار و 700 کیلومتر از آنها 56 گردنه برفگیر وجود دارد.


 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .