عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از 313 کیلومتر باند از محورهای کوهستانی گلستان برفروبی شد

طی 24 ساعت گذشته:

بیش از 313 کیلومتر باند از محورهای کوهستانی گلستان برفروبی شد

 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: با استقرار سامانه بارشی سرد از صبح روز گذشته در استان بیش از 313 کیلومتر باند از محورهای کوهستانی که 54 ساعت برف داشتند، برفروبی شد.

عادل مصدقی عصر سه شنبه به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل افزود:عملیات برفروبی محورهای کوهستانی با استفاده از 89 دستگاه نمک پاش و ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین و توان 131 نیروی راهداری صورت گرفت.

به گفته وی، میزان شن و نمک مصرف شده طی این بازه زمانی در این محورها یکهزار و 500 تن بوده است.

مصدقی ادامه داد: هم اینک در محورهای کوهستانی درازنو در کردکوی، گرگان-شاهرود ارتفاعات توسکستان-شاهکوه، دهنه محمدآباد وزرین گل و افراتخته در علی آباد، ارتفاعات اولنگ در محور رامیان –شاهرود، محور آزادشهر-شاهرود گردنه خوش ییلاق، دهانه فارسیان گالیکش و جنگل گلستان از تنگراه بسمت تونل و گلیداغ بسمت چاتال و سایت شلمی مراه تپه بارش برف از میزان خفیف، متوسط و نیمه سنگین داریم.

وی با بیان اینکه محورهای درازنو و خوش ییلاق برف سنگین دارند و وسعت بارش ها از غرب تا شرق استان زیاد است، افزود: پدیده مه غلیظ و کاهش دید را همزمان با سرمای منفی 8 درجه در این مناطق و سایر مناطق کوهستانی و جنگلی داریم و رانندگان حتما باید تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ همراه داشته باشند و در گردنه ها استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: اداره کل در جهت بازنگهداشتن راهها و برقراری ترافیک ایمن و روان تاکنون 25 پایگاه زمستانی را با 30 اکیپ راهداری به حالت آماده باش کامل درآورده است.

به گفته مصدقی، این در حالی است که علاوه بر استفاده از 150 دستگاه ماشین آلات اداری و با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی از بخش خصوصی و پیمانکاران طرف قرارداد هم 50 دستگاه اضافه کرده و تعداد پایگاههای فصلی و موقت را نیز در محدوده شاهکوه و گرمابدشت محور توسکستان و شش آب اولنگ افزایش داده ایم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش را با کمک دستگاههای خدمات رسان از جمله پلیس راه برای بازنگهداشتن جاده ها و برقراری تردد روان می کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضرجاده ها بشدت لغزنده هستند و پدیده یخبندان در محل پیچ های مناطق کوهستانی وجود دارد.

مصدقی گفت: عملیات نمک پاشی محورها با 22 دستگاه نمک پاش در حال انجام است و با توجه به کاهش دما تا جمعه این عملیات یخ زدایی استمرار دارد.

وی از هم استانی ها درخواست کرد که از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و آن را به شرایط عادی موکول کنند و در صورت سفر، تجهیزات زمستانه همراه داشته و با سامانه 141 سفر خود را مدیریت کرده و از شرایط جوی و ترافیکی محورها از مبدا تا مقصد مطلع باشند.

به گفته مصدقی، قرارگاه مرکزی زمستانه اداره کل در مرکز مدیریت راهها شبانه روزی دایر است و کسب اطلاعات صحیح و مشارکت مردم با راهداری و پلیس راه، سفر ایمنی را برای آنها رقم خواهد زد.

بیش از 313 کیلومتر باند از محورهای کوهستانی گلستان برفروبی شد

 

بیش از 313 کیلومتر باند از محورهای کوهستانی گلستان برفروبی شد

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .