عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کشف و ضبط ۴۶۷ قلم اشیا فرهنگی-تاریخی از دو باند قاچاق اموال تاریخی در گلستان


کشف و ضبط ۴۶۷ قلم اشیا فرهنگی-تاریخی از دو باند قاچاق اموال تاریخی در گلستان

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از کشف و ضبط ۴۶۷ قلم اشیا فرهنگی-تاریخی از دو باند قاچاق اموال تاریخی در استان با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز یکشنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در مصاحبه با خبرنگاران در محل موزه باستان‌شناسی گرگان، گفت: با همکاری ویژه دستگاه‌های نظامی و انتظامی و نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان در دو عملیات مجزا دو محموله اشیا فرهنگی-تاریخی شامل ۴۶۷ قلم شیء مربوط به عصر مفرغ از ۳۵۰۰ تا ۱۲۰۰ سال پیش از میلاد تا معاصر شهرستان‌های گنبدکاووس و گرگان کشف و ضبط شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که ۱۴۲ قلم شیء در شهرستان گنبدکاووس و ۴۲۵ قلم شیء در شهرستان گرگان کشف و ضبط شد، یادآور شد: دراین‌ارتباط دو نفر دستگیر شدند که برای سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل نیروی انتظامی شدند.
وی افزود: این اشیا که شامل جنگ‌افزارها، اشیا آیینی، زیورآلات طلایی و مفرغی، سکه‌های متأخر، اشیا آشپزخانه‌ای، سفال (عموماً ظروف منقاردار هخامنشی) و ظروف سنگی است، به موزه باستان‌شناسی گرگان منتقل شد.
ساوری تصریح کرد: این اشیا فرهنگی-تاریخی نشان از عقبه تاریخی، تمدنی و فرهنگی غنی جای‌جای پهنه سرزمینی کشور عزیزمان است.
وی بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت مناطق تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.
 

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .