عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کشف 5415 شی‌ء از باند خریدوفروش اموال تاریخی در شهرستان گنبدکاووس


کشف 5415 شی‌ء از باند خریدوفروش اموال تاریخی در شهرستان گنبدکاووس

کشف 5415 شی‌ء از باند خریدوفروش اموال تاریخی در شهرستان گنبدکاووس

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از کشف و ضبط 5415 شی‌ء از باند خریدوفروش اموال تاریخی در شهرستان گنبدکاووس و دستگیری یک نفر در این ‌ارتباط خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری امروز پنجشنبه 8 خردادماه 99 با اعلام این خبر گفت: در پی تحقیقات به‌عمل‌آمده توسط مأموران یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان مبنی بر خریدوفروش اموال تاریخی در شهرستان گنبدکاووس توسط فردی سودجو و فرصت‌طلب، مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با همراهی پلیس آگاهی شهرستان گنبدکاووس به محل اعزام شدند.
او خاطرنشان کرد: این مأموران پس از کسب نیابت قضایی موفق شدند در روز پنجشنبه 8 خردادماه با بازرسی از منزل مسکونی فردی سابقه‌دار و حرفه‌ای را دراین‌ارتباط دستگیر و تعداد 5415 قلم اموال تاریخی شامل 5120 عدد سکه، 291 عدد یراق فلزی و 22 عدد ظروف مفرغی کشف و ضبط کنند.
تجری تصریح کرد: این اشیاء هنوز مورد کارشناسی قرار نگرفته است و اصالت اشیا کشف شده پس از بررسی متخصصین متعاقبا اعلام خواهد شد.
او یادآور شد: فرد دستگیرشده به همراه اشیاء مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی شهرستان گنبدکاووس شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان بیان کرد: در راستای جلوگیری از دست‌درازی برخی سودجویان و سوء‌استفاده‌کنندگان به آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی در استان، نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان به‌صورت شبانه‌روزی در حال گشت زنی در مکان‌های تاریخی استان هستند.

کشف 5415 شی‌ء از باند خریدوفروش اموال تاریخی در شهرستان گنبدکاووس


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .