عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دولت سیزدهم ۸۸ واحد صنعتی راکد گلستان را احیا کرد

مدیر کل صمت گلستان خبر داد :

دولت سیزدهم ۸۸ واحد صنعتی راکد گلستان را احیا کرد

دولت سیزدهم ۸۸ واحد صنعتی راکد گلستان را احیا کرد

 

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در همایش جهاد تبیین با رویکرد مشارکت حداکثری در انتخابات که در محل سالن جلسات اتاق اصناف مرکز استان برگزار شد گفت : از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۸۸ واحد صنعتی راکد با سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریالی به چرخه تولید برگشت که از این تعداد ۳۳ واحد مربوط به امسال است

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده در همایش جهاد تبیین با رویکرد مشارکت حداکثری در انتخابات با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ،فرمانده بسبج اصناف استان ، اصناف و بازاریان و رئیس و کارکنان بسیجی ادارات صنعت ، معدن و تجارت شهرستان های آق قلا و علی آباد کتول در محل سالن جلسات اتاق اصناف مرکز استان گلستان برگزار شد ، از احیائ 88 واحد صنعتی از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و گفت : رونق این واحدهای صنعتی برای هزار و پنج نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

وی به رونق صادرات گلستان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در ۲۲ ماه گذشته ۶۰۶ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان صادر شده است.

وی افزود: روند تجارت با ترکمنستان از شرایط بسیار خوبی برخوردار است به طوری‌که امسال رشد صادرات به این کشور ۱۵درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

وی افزود: ۳۰ درصد صادرات استان به ترکمنستان ، ۲۳ درصد به قزاقستان و ۱۹ درصد به عراق بوده است .وی ادامه داد : رشد ۹۸درصدی صادرات غیرنفتی گلستان در سایه راهبرد و دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و توسعه روابط با همسایگان حاصل شده است.

درویشعلی حسن‌زاده با اشاره به اینکه ابتدای انقلاب در منطقه استان گلستان ۵۶ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان وجود داشت، اظهار کرد: اکنون تعداد واحد صنعتی به هزار و ۱۷۳ واحد رسیده است که رشد ۲۱ برابری را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد واحد صنعتی با ۹ هزار و ۶۴۳میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ۲۳هزار و ۶۳۳ نفر اشتغال به همراه داشته است، افزود: اکنون استان گلستان در بخش سرمایه گذاری واحدهای صنعتی با رشد ۲۷۷ برابری مواجه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از وجود ۶۷ فقره واحد بهره‌برداری معدنی در استان خبر داد و گفت: که از این معادن سالیانه ۲.۹ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود و این تعداد واحد معدنی توانسته برای هزار و ۸۰۰ نفر شغل ایجاد کند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 119
  • کد خبر : 110189