عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هم انديشي براي بهبود شرايط بافت هاي تاريخي شهر گرگان

با حضور دستگاههاي ذيربط:

هم انديشي براي بهبود شرايط بافت هاي تاريخي شهر گرگان

هم انديشي براي بهبود شرايط بافت هاي تاريخي شهر گرگان

بهبود و ارتقاي شرايط بافت هاي تاريخي، فرسوده و سكونتگاه هاي غيررسمي شهر گرگان طي نشستي با حضور دستگاههاي ذيربط در اداره كل راه و شهرسازي گلستان مورد بحث و هم انديشي قرار گرفت.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" مديركل راه و شهرسازي گلستان در اين جلسه با تاکید بر ضرورت احیای بافت‌های تاریخی گفت: رویکرد اصلی وزارت راه و شهرسازی، ارتقای زندگی در بافت‌های فرسوده، احیای بافت‌های تاریخی و تغییر کاربری برای بازگرداندن این بافت‌ها به متن زندگی مردم است.

به گفته وي، مفهوم احیای بافت‌های تاریخی این نیست که دولت درباره این محدوده ها احساس تملک کند و قصد تخریب و ساخت و ساز از ابتدا را داشته باشد، بلکه مفهوم آن توجه به الزامات و ملزومات مدرن زندگی و لحاظ آنها در بازسازی بافت‌های قدیمی است.

مديركل راه و شهرسازي گلستان از نوسازی، بهره مندی و تغییر کاربری بناهای فرسوده به عنوان بازگشت مفهوم زندگی به بافت‌های قدیمی یاد کرد و افزود: بی‌شک بازگشت زندگی به بافت‌های تاریخی از نکات حایز اهمیت در نوسازی این مناطق محسوب می شود و این راهبرد وزارت راه و شهرسازی است.

در اين نشست پس از بررسي معضلات كنوني بافت هاي تاريخي، فرسوده و سكونتگاههاي غير رسمي شهر گرگان، راهكارهاي لازم براي رفع و بهبود و ارتقاي وضعيت آنها ارائه شد.

پيش بيني و تصويب اعتبار در بودجه سال 94 شهرداري و ميراث فرهنگي براي انجام فعاليت هاي عمراني در بافت هاي تاريخي و قديم گرگان، تاسيس شهرداري بافت قديم در بافت تاريخي گرگان توسط شهرداري، ارائه طرح ها و برنامه هاي مصوب، در دست اقدام و يا پيش بيني شده سالهاي آتي اداره كل ميراث فرهنگي و شهرداري گرگان در بافت هاي تاريخي و معرفي نمايندگان تام الاختيار ادارات كل راه و شهرسازي و ميراث فرهنگي و شهرداري در امور تصميم گيري و مالي در بافت قديم شهر گرگان از مصوبات مهم اين نشست بود.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .