عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 10 سازه آبخیزداری در 7 شهرستان گلستان در حال اجرا است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

10 سازه آبخیزداری در 7 شهرستان گلستان در حال اجرا است

10 سازه آبخیزداری در 7 شهرستان گلستان در حال اجرا است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از اجرای 10 سازه آبخیزداری در 7 شهرستان استان گلستان خبر داد. 

حمید سلامتی با اعلام این خبر ادامه داد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 47 میلیارد تومان در 7شهرستان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: این پروژه ها از محل اعتبارات ملی و استانی سیل گلستان، فاقد سد، تبصره 8، پیشگیری و مهار سیل گلستان، حفاظت خاک حوزه آبخیز شهری و اصلاح و کاربری اراضی آبخیزداری اجرا می شود.

وی ادامه داد: اجرای سازه‌های آبخیز علاوه بر ذخیره‌سازی آب منجر به مهار سیلاب و فرسایش خاک در استان شده و تلاش می‌کنیم با تامین اعتبارات لازم سازه‌های آبخیز را در نقاط سیل‌خیز استان احداث کنیم.

سلامتی با بیان اینکه از سال 1400 تاکنون حدود 31 میلیون متر مکعب مدیریت رواناب ناشی از رخدادهای بارشی مختلف گزارش شده است، افزود: طرح‌های توسعه آبخیز استان با هدف حفظ و پایداری آب، افزایش ذخیره آب در حوضه آبخیز، جلوگیری از فرسایش خاک، تاخیر در روان آب‌ها و جلوگیری از سیل و تخریب مرتع و پوشش گیاهی در اولویت اجرا قرار گرفته است.

وی ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیلاب و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از دیگر اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری ذکر کرد و گفت: احداث سازه‌های کنترل سیل و رسوب اعم از سازه های سنگ و ملاتی،گابیونی و احداث بندهای خاکی و چوبی مشبک از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیز استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امیدواریم با مشارکت مردم در اجرای این طرح‌ها گام بلندی در راستای صیانت و ارتقای منابع طبیعی و آبخیزداری استان و کشور برداریم.

وی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با نگرش توسعه‌گرایانه سعی می‌کند برنامه‌های مختلفی را در حوزه آبخیز اجرا کند، افزود: این اداره کل در تولید، تامین و ذخیره نزولات جوی و فعالیت‌های حوزه آبخیزداری کاملا به شکل تخصصی و علمی ورود کرده و تلاش می‌کند با کنترل منابع آب جلوی فرسایش خاک و جاری شدن سیلاب‌ها گرفته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ادامه داد: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان عوامل تاثیرگذاری همچون فرسایش خاک، رسوب، میزان بارندگی، دبی آب و سیل‌خیزی منطقه، میزان پوشش گیاهی و عوامل اجتماعی و اقتصادی مورد شناسایی و مطالعه قرار می‌گیرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : منابع طبیعی گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .