عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تولید مسکن برای کارگران گلستانی با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن

در چهارمین جلسه شورای مسکن گلستان در سال ۱۴۰۳ مطرح شد؛

تولید مسکن برای کارگران گلستانی با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از اقدامات انجام شده برای تولید مسکن کارگران صنایع و کارگران ساختمانی استان سخن گفت و اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین مسکن اقشار مختلف در دستور کار قرار دارد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی گلستان ،چهارمین جلسه شورای مسکن در سال ۱۴۰۳ برگزار و در این جلسه به طور اختصاصی موانع و چالش های پیش‌رو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های مینودشت و بندرگز مورد بررسی قرار گرفت.

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: با توجه به تعداد متقاضیان حائز شرایط در شهرستان بندرگز برای اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت به ۱۲ هکتار زمین نیاز است.

وی افزود: از روش های مختلفی در حال تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان هستیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: طرح شهرک مسکونی نوکنده به مساحت ۷۱ هکتار و با جمعیت پذیری دو هزار و ۴۰۰ نفر تهیه و در نوبت برای ارائه در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارد.

حسینی با بیان اینکه شهرستان بندرگز در حوزه ساخت مسکن به روش خودمالک در رتبه نخست استان قرار دارد، گفت:  در حال حاضر ۶۴۲ واحد مسکونی در این شهرستان به روش های مسکن حمایتی و خودمالک و در حال ساخت است.

وی افزود: در شهرستان مینودشت نیز تعهد ساخت هزار و ۸۱۴ واحد مسکونی را طی چهار سال داریم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۷ متقاضی وجه اولیه بالای ۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرده و ۳۶۸ واحد در این شهرستان در حال ساخت است.

حسینی از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی برای تامین زمین بمنظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مینودشت خبر داد و گفت: طی بررسی های انجام شده زمینی به مساحت سه هکتار متعلق به اداره اوقاف استان شناسایی شده و برنامه ریزی های لازم برای ساخت مسکن در این اراضی انحام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین مسکن اقشار مختلف در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین گفت: تولید مسکن کارگران صنایع و کارگران ساختمانی استان توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام شده و در حال رایزنی با صنایع بزرگ و تعاونی ها هستیم.

چهارمین جلسه شورای مسکن در سال ۱۴۰۳ به ریاست  سید مهدی مهیایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و حضور سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان و اعضای شورای مسکن استان برگزار شد.

در جلسه شاخص های ۱۲ گانه نهضت ملی مسکن در حوزه های خودمالک شهری، نوسازی مسکن روستایی، بازآفرینی شهری، تامین زمین شهری و روستایی، انبوه سازی در اراضی دولتی شهری و روستایی، تامین مسکن تعاونی ها و کارکنان صنایع و تفاهم نامه دستگاه های اجرایی، ایجاد دهکده های شهری، واگذاری زمین در حوزه شهری و روستایی و مسکن مهر باقیمانده در شهرها بررسی شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .