عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان جزو استان‌های برتر کشور در تخصیص اعتبارات تملک دارایی به گردشگری


گلستان جزو استان‌های برتر کشور در تخصیص اعتبارات تملک دارایی به گردشگری

گلستان جزو استان‌های برتر کشور در تخصیص اعتبارات تملک دارایی به گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: بر اساس اعلام اداره‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گلستان در تخصیص اعتبارات تملک دارایی به گردشگری جزو استان‌های برتر کشور است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری بیان کرد: طبق بند ع تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها مکلف‌اند بخشی از ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی را به‌منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری هزینه کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این اعتبارات برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق و تأسیسات گردشگری شامل راه دسترسی، آب‌رسانی، برق‌رسانی و گازرسانی، در مسیرها و محورهای گردشگری، روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری، سواحل، اردوگاه‌ها و مجتمع‌های خدمات گردشگری و ساماندهی آن‌ها تخصیص داده شده است.
وی گفت: در گلستان 37 روستای هدف گردشگری وجود داشته و همچنین تعدادی کمیپنگ‌های گردشگری در جوار جاذبه‌های تاریخی و گردشگری برای ارائه خدمات به مسافران ایجادشده که از محل تملک دارایی‌های زیرساخت‌های گردشگری برای تقویت زیرساخت‌ها در این منطقه هزینه شده است.
ساوری تصریح کرد: ایجاد مجموعه‌های سرویس بهداشتی و نمازخانه در محورهای مواصلاتی و یا رفع ایرادات مجموعه‌های موجود نیز ازجمله دیگر اقدامات اداره‌کل بوده که از اعتبار آن‌ها نیز از محل تملیک دارایی‌های زیرساخت‌های گردشگری تأمین می‌شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .