عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ثواب خدمات هلال‌احمر در نجات انسان‌ها ماندگار است


ثواب خدمات هلال‌احمر در نجات انسان‌ها ماندگار است

ثواب خدمات هلال‌احمر در نجات انسان‌ها ماندگار است

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در آئین کلنگ زنی زمین پایگاه امدادونجات سارجه کر گنبدکاووس ضمن قدردانی از خدمات هلال‌احمر گفت: ثواب خدمات هلال‌احمر برای نجات جان انسان‌ها ماندگار است و به نسل های دیگر انتقال پیدا می‌کند.
به گزارش روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر گلستان، حاج آخوند کمال غراوی نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در آئین کلنگ زنی پایگاه امدادونجات سه راهی سارجه کر شهرستان گنبدکاووس ضمن تبریک هفته وحدت گفت: پروژه پایگاه امدادونجات سارجه کر برای شهرستان بسیار اهمیت دارد از زحمات هلال‌احمر که ثمره آن در همه جای استان مشهود است قدردانی می‌کنم.
وی در خصوص اقدام خیرخواهانه خیّر نیکوکار برای اهدای زمین به حدیثی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلاّ مِن ثَلاثٍ : إلاّ مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ با مرگ انسان، رشته عملش قطع مى شود، مگر از سه چیز: صدقه جارى (وماندگار)، دانشى که مردم از آن بهره مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند.
 حاج آخوند غراوی با اشاره به تفسیر حدیث نبوی اظهار کرد: آن چیزی از علم به بشریت در حوزه‌های مختلف آموزش می دهیم که بشریت و حتی حیوان از آن منتفع شود، ثوابش در هر نسلی که از آن علم استفاده شود باقی خواهد ماند.
وی افزود: همچنین علمی‌که یاد گرفتید را به دیگران یاد دهید و فرزند صالحی که تربیت کنید تا قیامت هر عملی که فرزند انجام دهد ثوابش به والدین خواهد رسید و هر کس در حد توان خود می‌تواند در کار خیر کمک کند.
نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری گفت: سعی کنید اخلاق و عمل نیکو را تا پیش از سن بلوغ به فرزندان یاد دهید و آن‌ها را به خوبی تربیت کنید تا زمانی که فرزند کار خوبی انجام دهد ثواب آن به پدر و مادر خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی امور خیر افزایش یافته است خاطر نشان کرد: بعضی اعمال صدقه جاریه هستند همچون اهدای زمین به این پایگاه که خیر نیکوکار انجام داده اند تا وقتی هر فردی از خدمات این پایگاه بهره مند شود چه مردم اینجا، چه مسافرین و چه استان‌های دیگر از هلال‌احمر خدمات بگیرند ثواب آن به کسانی که باعث ایجاد پایگاه شده اند خواهد رسید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .