عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ترانزیت گلستان با حمل و نقل ترکیبی ریلی و جاده ای رونق می گیرد


ترانزیت گلستان با حمل و نقل ترکیبی ریلی و جاده ای رونق می گیرد

ترانزیت گلستان با  حمل و نقل ترکیبی ریلی و جاده ای رونق می گیرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: برای رسیدن به هدف گذاری 25 درصدی در ترانزیت ورودی جاده ای به مرز اینچه برون، به استفاده موثرتر از پتاسیل حمل و نقل ترکیبی ریلی و جاده ای در استان نیازمند هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، عادل مصدقی مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل با اشاره به تحقق اهداف ترانزیتی استان با حمل و نقل ترکیبی ریلی و جاده ای، اظهارداشت: در برنامه هفتم توسعه، هدف گذاری ترانزیتتاپایان برنامه کشور 40 میلیون تن پیش بینی و برنامه ریزی شده که در سال جاری سهم استان گلستان بسیار مهم است.

به گفته وی، در شش ماهه سال جاری بیش از 24 هزار تردد در مرز اینچه برون به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه درسامانه جامع حمل ونقل بین المللی افزایش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد و سهم ترانزیت بیش از ۱۲ درصد از کل تردد در سال‌جاری است .

وی گفت: یکی از راههای رسیدن به اهداف ترانزیتی استان تسهیل و ساده سازی تردد ناوگان از تنها مرز بین المللی جاده ای استان با حذف موانع بازدارنده و کاهش و یا حذف هزینه های سربارو استفاده از تکنولوژی روز است.

وی بیان کرد:استفاده ازفناوری به روز ترافیکی و نظارتی و ITS و ایضا XRay و اسناد الکترونیکی،مونیتورینگ تردد مرزی و کاهش و حذف ترانشیپ واستفاده از حمل یکسره کالاها از مرزو توجه به نوسازی ناوگان ملی و بکارگیری از توان ناوگان و رانندگان بین المللی ایرانی در استان و خاص مرز اینچه برون از مواردی است که مجموعه سازمانی و دستگاههای همراه و ذینقش باید پیگیر و در دست اقدام داشته باشیم.

به گفته مصدقی، شرکت های حمل و نقل بین المللی استان،بیشتر نقش کریر(حمل کننده) را ایفا می کنند و همچنین کامیون های تحت پوشش و استیجاری را با قواعد حقوقی و عقد قرارداد در اختیار و مسئوليت شرکت در می آورند که این رویه با آموزش و توجه به تخصصی شدن آن در بخش رانندگان و متصدیان حمل می تواند دورنمای ایده عالی را در خدمت به بخش بازرگانی ترسیم کند.

مصدقی ادامه داد:توجه بهجاده های مناسب و استاندارد و ساخت و بهسازی آن بعد از مرز اینچه برون در کشور همسایه ترکمنستان برای فعال سازی ترانزیتی مسیر اینچه برون آلتین عصر مرز بکتاش در این دالان ترانزیتی از موضوعات مهم منطقه است که در دست پیگیری است.

به گفته وی، توجه به مقررات توزین توسط متصدیان حمل در تردد جاده ای برای حفظ سرمایه ملی و براساس توزین بارو محورهای بارگیری ناوگان نقش مهمی در ایمنی تردد و حفظ محمولات از مسئولیت های شرکت های حمل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: عدم بهره برداری از تیرپارک اینچه برون آسیب های را در تدوین برنامهها به حوزه بین المللی وارد می کند.

وی با بیان اینکه با بهسازی و بازسازی تیرپارک اینچه برون،پایش و تسهیل در تردد ناوگان جاده ای و اقدامات موثر، شاهد روند بهبود در بخش های مختلف پایانه اینچه برون خواهیم شد، گفت: نقطه عطف تلاش های تمام مجموعه استان در حوزه اینچه برون در بخش جاده ای ، ریلی و منطقه آزاد در حوزه حمل و نقل است که توسعه این بخش نگاه ویژه ای را می طلبد تا استان تحت الشعاع قرار گیرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .