عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیشنهاد قانون تبصره 3 به تایید شورای شهر گرگان رسید

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان خبر داد:

پیشنهاد قانون تبصره 3 به تایید شورای شهر گرگان رسید

پیشنهاد قانون تبصره 3 به تایید شورای شهر گرگان  رسید

 به گزارش پایگاه خبری آبفا گلستان مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت: پیشنهاد قانون تبصره 3 به تایید شورای شهر گرگان به رسید.

مهندس محمد هادی رحمتی در جلسه علنی شورای شهر گرگان گسترش و ارتقای خدمات شرکت آب و فاضلاب را یکی از اهداف مهم این شرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با همکاری و هماهنگی سایر دستگاهها، خدمات خود را در بسیاری از نقاط استان گسترش خواهد داد که در این میان شهرداران و شوراهای اسلامی شهر ها با همکاری مدیران آب و فاضلاب ازطریق ماده واحده تبصره 3 میتوانند بستر خدماترسانی هرچه بهتر و بیشتر شرکت آب و فاضلاب استان را در نقاط مختلف استان فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه قانون تبصره 3 بر اساس تشکیل شرکت آب وفاضلاب در راستای ایجاد تسهیلات برای بازسازی شبکه های آب شرب و تکمیل طرحهای نیمه تمام فاضلاب تصویب شده است که شوراهای اسلامی شهرهای استان راهکارهای مشارکت مالی مردم و سایر بخشها را براساس پیشنهاد شرکت آب وفاضلاب مورد بررسی قرارداده که پس از تصویب شورا ها و تاییدمقام عالی وزارت قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد ودیعه حق انشعاب دریافتی از شهروندان پاسخگوی سرمایه گذاری در تاسیسات آب وفاضلاب نبوده و کمتر از 30 درصد قیمت تمام شده حقوق انشعاب از متقاضیان دریافت می گردد که از سال ۸4 تاكنون اين رقم تغييري نكرده ، لازم به توضیح است اين ارقام پاسخگوي هزينه هاي توسعه شبكه نيست.

مدیرعامل شرکت با اشاره به ضرورت كمك به تداوم روند خدمت رساني در شركت آب و فاضلاب شهري خاطر نشان کرد : يكي از اين كمك ها از محل تبصره ۳ مي باشد كه از اختيارات شوراست و ما انتظار داريم اين كمك از سوي نمايندگان مردم صورت گيرد چون شركت آبفا نيز در حال خدمت رساني به مردم است.

مهندس رحمتی تصریح کرد با توجه به اینکه امروز آب به راحتی در دسترس نیست و ما چیزی به نام تولید آب در کشور نداریم بلکه تامین آب داریم و باید در کنار آن کار فرهنگی و اطلاع رسانی دقیق انجام شود تا اهمیت این مایه حیاتی بعنوان الویت زندگی مردم قرار بگیرد.

وی با بیان این مطلب که در 3 بخش کشاورزی ،صنعتی و شرب آب مصرف میگردد افزود 10 درصد آبی که دراستان استحصال میشود به آب شرب اختصاص دارد و توجه نمودن به هدر رفت آب در بخش کشاورزی یکی از ضروریات فعلی کشور می باشد.

مهندس رحمتی تعداد مشترکین شهر گرگان را 120 هزار مشترک بیان کرد و افزود اگر به ازای هر نفر یک متر مکعب آب ذخیره داشته باشیم در حال حاضر در شهر گرگان با کمبود 40 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب روبه رو هستیم .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 939
  • کد خبر : 11506