عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان از زندان گرگان بازدید کرد

در راستای توسعه کتابخانه ها و نهادینه کردن امرکتاب خوانی صورت گرفت؛

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان از زندان گرگان بازدید کرد

قوانلو سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان در دیداری صمیمانه با امینی رئیس امور زندانها از بخش های مختلف زندان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان،  توسعه فرهنگی  و نهادینه کردن توسعه کتابخانه ها و کتاب خوانی امری است که باید درطیف ها و اقشار مختلف جامعه پیگیری شود تا شاهد تحقق عدالت فرهنگی باشیم. 

وی افزود: جامعه زندانیان به دور از هر نوع قضاوتی نیازمند چنین توجهی است تا با ارتباط برقرار کردن با کتاب،  این جمعیت با افزودن برآگاهی های فردی و یادگیری رابطه اجتماعی و تجربه جمعی از آسیبهای پیش رو فاصله بگیرند و بتوانند به زندگی سالم بپردازند و دوباره به زندان برنگردند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: تعامل و همکاری در زمینه فرهنگی بین کتابخانه های استان و زندانها توانسته گامهای موثر بسیاری در رسیدن به اهداف سازمانی وافق فرهنگی کشور را میسرکند.

در دیدارصمیمانه بین قوانلو و امینی بر برگزاری مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه کتاب، ارایه سیرمطالعاتی، شارژ کتابخانه، مسابقات خلاصه نویسی، تقدیراز فعالین عرصه کتاب،مشاوره کتاب جهت خرید کتاب ومحصولات فرهنگی تاکید شد.

امینی از نقش کتابخانه ها درایجاد نگاه مثبت درافراد جامعه گفت. رئیس امور زندانها درادامه افزود: علاوه بر توسعه کتابخانه ها باید در نهادینه کردن امر کتابخوانی تلاش شود.

 قوانلو نیز از برگزاری جلسه انجمن استان و راه اندازی کارگروه فرهنگی دراین زمینه گفت: سرپرست اداره کل کتابخانه ها در ادامه افزود:  باید کتابهای  عمومی و متناسب با فضای زندان ارسال شود. قوانلو در پایان از عضویت رایگان فرزندان و خانواده زندانیان درکتابخانه استقبال کرد و این امر را یک حرکت فرهنگی خواند. درپایان قوانلو به همراه امینی، رضایی وگرگانی از بخش های  مختلف زندان بازدید کردند. 

 

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .