عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حادثه منا مُهر تائید بر مسلمان کشی آل سعود زد

فضیلت:

حادثه منا مُهر تائید بر مسلمان کشی آل سعود زد

حادثه منا مُهر تائید بر مسلمان کشی آل سعود زد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن اشاره به کشتار مسلمانان در منا و رمی جمرات، گفت: با اتفاقات اخیر مُهر مسلمان کشی بر پیشانی آل سعود خورد چراکه افکار عمومی عملکرد دولت عربستان را به قضاوت می نشیند و آن را بررسی می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، افزود: کشتار مردم یمن، دفاع از تکفیری ها و داعش، سرکوب شیعیان عربستان و اتفاقات اخیر در مناسک حج، مسلمان کشی آل سعود را تائید می کند.

وی ضمن اشاره به اتفاق ناگواری که برای حجاج در مکه و منا رخ داده، اظهار کرد: ضایعه اخیر مکه و منا تاسف بار و در نوع خود کم نظیر است.

حجت الاسلام فضیلت دولت عربستان را مکلف به ایجاد بستری برای رفاه حال زائران خانه خدا دانست و تصریح کرد: دولت عربستان که خودش را خادم حرمین شریفین می داند مکلف است رفاه عموم زائران را صرف نظر از اینکه دارای چه ملیت و مذهبی هستند، عهده دار باشد.

وی ضمن ابراز ناراحتی از دو حادثه اخیر که موجب کشته شدن حاجیان در عربستان شد، گفت: با وقوع این دو حادثه می توان حداقل استنباط کرد که مدیریت درست اعمال نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: جا دارد سازمان کنفراس اسلامی و سایر مجامع بین المللی که مسئولیت رسیدگی به این موضوع را دارند، اتفاق اخیررا مورد بررسی و کنکاش دقیق قرار دهند چراکه جان صدها و هزاران انسان در خطر افتاد.

وی با بیان این نکته که حادثه منا با هیچ مبانی و اصول انسانی هم خوانی ندارد، افزود: نیاز است این موضوع با حساسیت ویژه ای در سازمان کنفراس اسلامی مورد دقت و بررسی قرار گیرد و اگر به این نتیجه رسیدند که عربستان صلاحیت خادم الحرمین را ندارد این مسئولیت را بر عهده چند کشور اسلامی بگذارند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .