عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولين جلسه هماهنگي و بررسي وضعيت ICT شهرستان هاي استان گلستان

در شهرستان علی آبادکتول برگزار شد:

اولين جلسه هماهنگي و بررسي وضعيت ICT شهرستان هاي استان گلستان

  نشست بررسي مشكلات توسعه زيرساختها، نيازها و مشكلات حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات شهرستان علي آباد كتول با حضور احمد تجري مفرد، فرماندار علي آباد كتول و تعدادي از مسئولين مربوطه شهرستاني در محل فرمانداري شهرستان علي آباد برگزار گرديد.

 به گزارش روابط عمومي اداره كل ارتباطات وفناوري اطلاعات استان گلستان، در ابتداي اين جلسه فرماندار شهرستان علي آبادکتول، فناوري اطلاعات را مهمترين ابزار روز دانست و گفت: امروزه فناوري اطلاعات در كوچكترين مسايل زندگي مان نقش مهمي ايفا مي كند و اين واقعيتي است كه بايد قبول كرد.

 ايشان با اشاره به انتخابات سال جاري در كشور اضافه نمودند با توجه به نزديك بودن تاريخ انتخابات تعامل بيشتر در جهت رفع بعضي موانع ارتباطي ضروري است.

در ادامه روساي مخابرات، پست، پست بانك شهرستان علي آباد به بيان وضعيت حوزه و مشكلات و فعاليت-هاي حوزه خود پرداختند .

در اين راستا مهندس ديلم رييس شركت مخابرات شهرستان علي آباد به فعاليتهاي انجام شده در قبال سرويس دهي به روستاهاي دور افتاده ،پوشش كامل آنتن تلفن همراه در كل شهرستان و استفاده از مجهزترين سيستم هاي ارتباطي براي ارائه پوشش تلفن ثابت به مردم عزيز اشاره نمودند و گفتند از روستاهاي شهرستان فقط 3 روستا فاقد پوشش هستند كه انشالله تا آخر امسال اين سه روستا نيز پوشش دهي مي شوند.

در ادامه مهندس منتظري رييس پست شهرستان علي آباد به ارائه طرح ها و خدمات خود در حوزه پست پرداختند و گفتند: اداره پست شهرستان علي آباد با ايجاد تعامل با كليه دستگاههاي اجرايي شهرستان بستر ويژه اي براي ارائه خدمات مطلوب دفاتر ICT روستايي به مردم را آماده نموده است كه در اين استان به صورت پايلوت اجرا شده است.

سپس مهندس مرادي رييس پست بانك شهرستان علي آباد نيز به بيان فعاليت هاي خود و ارائه خدمات توسط دفاتر ICT روستايي پرداختند و پيشنهادهايي در خصوص حل مشكلات دفاتر نيز ارائه نمودند.

در پايان دكتر مومني مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان نيز با ابراز خرسندي از اين فعاليت ها در سطح شهرستان علي آباد اعلام نمودند: هدف اصلي اين اداره كل، رفع موانع و مشكلات و ارتقاء جايگاه استان در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات از طريق تعامل و هم افزايي بين تمامي دستگاههاي اجرايي است كه برگزاري اين جلسات هماهنگي در فرمانداري هاي شهرشتان هاي استان رسيدن به اين هدف را تسريع خواهد نمود.

ايشان در پايان اشاره كردند هدف وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ارائه خدمات ارتباطي به روستاييان است كه طبق وعده مقام عالي وزارت، انشالله به زودي تمام روستاهاي استان مجهز به اينترنت پرسرعت خواهند شد كه با دستيابي به اين مهم مي توان ارائه خدمات به مردم را به راحتي ميسر نمود و شكاف ديجيتالي بين شهر و روستا نيز كمتر كرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل ارتباطات وفناوري اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .