عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برپایی کارگاه آموزشی دانستنی های ایدز در گلستان


برپایی کارگاه آموزشی دانستنی های ایدز در گلستان

برپایی کارگاه آموزشی دانستنی های ایدز در گلستان

به مناسبت روز جهانی ایدز کارگاهی آموزشی با عنوان دانستنی های ایدز ویژه دبیران و اعضای شورای اجرایی کانون های دانشجویی، جوانان و روستایی در محل سالن شهید احمدی روشن مرکز آموزش علمی کاربردی هلال گلستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، اختری با اعلام این خبر گفت: این کارگاه آموزشی با هدف بالابردن سطح آگاهی جوانان نسبت به ویروس HIV وبیماری ایدز، راه های پیشگیری از آن و همچنین تربیت و آموزش دبیران کانون ها به عنوان سفیران بشردوستی در بین تمامی اعضا؛ انجام شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان در ادامه ضمن اشاره به نقش دبیران به عنوان سفیران بشردوستی در سطح کانون ها خاطر نشان کرد: سفیران بشردوستی به منظور اشاعه و ترویج آموزه های مرتبط با مباحث و مطالب حوزه پیشگیری از بیماری ها در میان سایر اعضای زیرگروه در سطح شهرستان ها؛ نقشی سازنده را دارا هستند.

وی در ادامه ضمن اعلام این نکته که تدریس این دوره را دکترسبطی، مسئول مرکز مشاوره بیماری های رفتاری مرکز بهداشت استان عهده دار بود؛ تصریح کرد: در این دوره یکروزه موضوعات آموزشی همچون: نحوه آموزش آشنایی با بیماری ایدز به جوانان، شناخت با ویروس HIV و بیماری ایدز و راههای پیشگیری از این بیماری به حاضرین ارائه گردید.

همچنین در این نشست؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر ضمن قدردانی از معاونت امور جوانان و مرکز مشاوره بیماری های رفتاری مرکز بهداشت استان در خصوص برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: از آنجا که یکی از اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر حمایت از سلامت انسانهاست و کار تشکیلاتی کانونی در حوزه امور جوانان نیز دارای بستر مناسب در حوزه آموزش به سطوح مختلف است، در نتیجه نگاه به برپایی چنین کارگاهی باید همواره مد نظر باشد.

اکبری در ادامه افزود: در راستای پیشگیری از بیماری ها با توجه به رسالت های جمعیت هلال احمر در حوزه درمان و سلامت جامعه؛ تعاملات و همکاری های متفابل با دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مرکز بهداشت استان باید در اجرای برنامه ها و کارگاه های آموزشی مشترک بیش از پیش تقویت شود.

گفتنی است که در این کارگاه آموزشی در راستای ارزیابی دقیق،پیش آزمونی نسبت به میزان آگاهی ها و آزمون پایاندوره از حاظرین در دوره بعمل آمد.

همچنین مقرر گردید که در صورت ارائه پمفلت آموزشی توسط دبیران و برگزاری کلاس های آموزشی بر مبنای مطالب آموزشی کارگاه ویژه اعضای زیرگروه در کانون به تعداد 25 نفر و ارسال مستندات به معاونت؛ برای دبیران و اعضای شورای اجرایی حاضر در کارگاه آموزشی گواهی نامه شرکت در دوره صادر گردد.

 برپایی کارگاه آموزشی دانستنی های ایدز در گلستان

 

برپایی کارگاه آموزشی دانستنی های ایدز در گلستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .