عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین میراث فرهنگی گلستان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان


انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین میراث فرهنگی گلستان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان

انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین میراث فرهنگی گلستان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان

تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی این ادراه کل، این تفاهم نامه فی مابین ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و رضا قوانلو مدیر کل کتابخوانه های عمومی استان گلستان منعقد شد.

مدیر کل این دستگاه اجرایی دراین راستا گفت: با عنایت به  تحقق شعار سال جاری مبنی بر سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی و ایجاد همدلی و اتحاد و همکاری سازمان ها به خصوص مراکز وسازمان های فرهنگی درحوزه کتاب و کتابخوانی، تولید فکر و افزایش معلومات عمومی و به منظور توسعه و ارتقاء سطح مطالعه و نیز ترویج کتاب وکتاب خوانی ، این تفاهم نامه به انعقاد رسید.

ابراهیم کریمی در ادامه افزود: بهره گیری از ظرفیت ها و فضاهای فرهنگی دودستگاه درجهت ارتقاء واعتلای اندیشه و فرهنگی اسلامی و ایرانی در سطح استان، ایجاد وتوسعه کتابخانه مشارکتی، همکاریهای پژوهشی و آموزشی مشترک، ارتقاء سطح آگاهی های عمومی و اطلاعات مورد نیاز علاقمندان وگردشگران از موضوعات این تفاهم نامه می باشد.

وی تعهدات این اداره کل را در تفاهم نامه برشمرد وافزود: تعیین مکان کتابخانه و تامین نیروی انسانی کتابدار وفراهم سازی تسهیلاتی برای پذیرش دوره های کارورزی دانشجویان علاقمند و همکاری دربرگزاری مسابقات کتاب خوانی وبرگزاری نشست های نقد وبررسی و هماهنگی و همکاری لازم برای بازدید کتابداران و خانواده ها  از فضای فرهنگی وگردشگری وتاریخی و موزه های استان به صورت رایگان یا نیم بها از تعهدات این اداره کل می باشد.

کریمی درادامه فراهم نمودن تسهیلات لازم برای عضویت پرسنل وخانواده های آنها درکتابخانه های عمومی استان، ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی به منظور مجموعه سازی وساماندهی منابع کتابخانه مشارکتی وکمک به تامین منابع مورد نیاز کتابخانه مشارکتی، همکاری دربرگزاری مسابقات کتابخوانی و پذیرش کتابداران سازمان در دوره های آموزش عمومی کتابداری و تخصصی نهاد و همچنین  شرکت در برنامه های فرهنگی مشترک جهت رشد فرهنگ مبتنی بر آداب اسلامی و ایرانی جامعه و کمک به توزیع محصولات فرهنگی سازمان درسطح استان از تعهدات اداره کل کتابخانه های استان گلستان در این تفاهم نامه دانست.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان درپایان اظهار امیدواری کرد: با بهره مندی مطلوب از ظرفیت های طرفین تفاهم نامه، زمینه های توسعه و رونق حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فراهم آمده و رونق و توسعه منطقه بیش از پیش حاصل گردد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .