عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تفاهم نامه همكاري فني و حرفه اي و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان


تفاهم نامه همكاري فني و حرفه اي و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان

تفاهم نامه همكاري فني و حرفه اي و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان

 بمنظور اجراي اسناد بالا دستي و سند راهبردي مهارت و فناوري سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و نیز در راستای گسترش فرهنگ مهارت آموزی و آموزش های فنی وحرفه ای تفاهم نامه همكاري بین اداره كل آموزش فني و حرفه اي و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان منعقد گردید.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان، ابوالفضل تیرانداز مدیرکل، در این جلسه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل طرفین و با اشاره به شرایط موجود، بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت ها تأکید کرد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: با توجه به نتایج گرفته شده از تفاهم نامه های مختلفی که با دستگاهها و نهادهای مختلف منعقد گردیده، بازخوردهای گرفته شده از آنها نشان داده است که بسیار در روند آموزش و همکاری ها موثر بوده و نتایج مثبتی به همراه داشته است.

 تیرانداز در ادامه تصریح کرد: از جمله موضوعات این تفاهم نامه، برگزاري دوره های مهارتي مورد نياز جامعه هدف دبیرخانه با رعايت استاندارد ها و آئين نامه هاي آموزشي فني و حرفه اي جهت دستيابي به مهارت هاي فني و تخصصي مورد نياز بازار كار،، بررسي اثربخشی دوره های آموزشی، آسیب شناسی آموزش های مهارتی و ارائه راهكارهای مشترك جهت ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی و افزایش اشتغال پایدار در جامعه هدف می باشد.

 وی افزود: توسعه و ارتقاء قابليت هاي شغلي و حرفه اي جامعه هدف، ايجاد فرصت هاي شغلي جديد و حمایت از اشتغال پایدار جامعه هدف، آموزش و بروزرساني دانش مهارتي جامعه هدف از جمله اهداف این تفاهم نامه همکاری می باشد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان همچنین به تعهدات این اداره کل اشاره و گفت: برگزاري دوره هاي آموزشي مورد نياز دبیرخانه (بویژه در مناطق روستایی و طرح غنی سازی اوقات فراغت در فصل تابستان)، صدور گواهينامه و يا تائيديه دوره آموزش پس از از اخذ حد نصاب نمره قبولي لازم، ارائه كدهاي استاندارد آموزشي فني و حرفه اي به دبیرخانه جهت يكپارچه سازي و هماهنگي در ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي، تدوین استانداردهای آموزشی جدید مطابق فرآیند مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه ای و ... از جمله تعهدات این اداره کل می باشد که در تفاهم نامه ذکر شده است.

 مهدی بیکی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای بمنظور فراهم ساختن، زمینه سازی و پیگیری انعقاد این تفاهم نامه، گفت: با توجه به بررسی های انجام شده در این دبیرخانه، رغبت جوانان و نوجوانان در اوقات فراغت در 3 محور ورزش، مهارت های کاربردی یا همان آموزش های فنی وحرفه ای و فرهنگی و هنری می باشد و برهمین اساس و باتوجه به آموزه های دینی و سفارش های پیامبرمکرم اسلام (ص) و معصومین (ع) بر فراگیری کار و پرهیز از بیکاری، این تفاهم نامه، افق روشنی در راستای ایجاد انگیزه برای جوانان و رسیدن به اشتغال آنان خواهد بود.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای آموزشی آموزش فنی وحرفه ای و ارتباط مستقیم آن با مباحث اقتصادی و اشتغال، امید آن داریم تا انعقاد این تفاهم نامه نقطه عطفی برای کمک به اشتغال و وضعیت معیشت اقشار مختلف باشد.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان در ادامه به تعهدات این دبیرخانه اشاره و گفت: نياز سنجي آموزشي در حرفه هاي مورد نیاز، معرفي واجدين شرايط جهت شركت در دوره هاي آموزشی، نظارت مستمر بر کیفیت اجرای دوره های آموزشی و نظرسنجی از مخاطبین، حمایت از مهارت آموختگان با معرفی و هدایت آنها به بازار کار و نهادهای حمایتی و ... از جمله تعهدات دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد بوده که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .