عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی با شهرداری آزادشهر


انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی با شهرداری آزادشهر

انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی با شهرداری آزادشهر

 تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با شهرداری آزادشهرمنعقد شد.

 به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی این اداره کل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این راستا گفت: با توجه به اینکه استان گلستان از مواهب خدادادی و طبیعی و ظرفیت های بالقوه و بالفعل فرهنگی-تاریخی-مذهبی-گردشگری و ... بسیاری برخوردار می باشد و در مسیر راه عبور مسافران و گردشگران و زائران حرم مطهر رضوی (ع) واقع است ظرفیت بسیار خوبی از لحاظ توسعه در همه جوانب خصوصاً گردشگری را داراست.

 ابراهیم کریمی در ادامه افزود: برخی از شهرستان های استان از جمله شهرستان آزادشهر و خصوصاً شهر آزادشهر شرایط ویژه تری از لحاظ برخورداری و ظرفیت بالای توسعه ی این بخش را دارد.

 وی خاطر نشان کرد: این تفاهمنامه به منظور دستیابی هر چه سریعتر به اشتغال و بهبود شاخص های توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و زیرساخت های گردشگری شهرستان آزادشهر تنظیم و منعقد گردید.

 ابراهیم کریمی در ادامه اذعان داشت: ازجمله اهدافی که دراین تفاهم نامه ها مورد توجه می باشد می توان به آماده نمودن بسته های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و ارائه فهرست کامل جاذبه های گردشگری و تاریخی مطرح شهرستان که قابلیت بازدید دارند و همچنین پرداخت 50% هزینه تهیه کلیپ عکس و فیلم مستند از جاذبه های تاریخی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر و پرداخت 30% هزینه سالیانه دبیرخانه ستاد خدمات سفر شهرستان و تهیه و نصب تابلوهای جاذبه های گردشگری چند زبانه و تابلوهای راهنمای موزه در سطح شهرستان اشاره داشت.

 وی افزود: پرداخت هزینه های همایش سرمایه گذاری حوزه گردشگری به نسبت ارائه بسته های سرمایه گذاری شهرستان در همایش و استفاده از هنرهای سنتی و صنایع دستی برای ارائه هدایا و جوایزدر مراسمات، اعیاد و جشن ها و... و پرداخت هزینه های چاپ کتابنامه گردشگری استان و بروشور سفر استان به نسبت تیراژ و صفحه ، اختصاص یافته به شهرستان آزادشهر و واگذاری زمین جهت احداث بازارچه صنایع دستی وتامین هزینه های زیربنایی مورد نیاز از دیگر موارد ذکر شده دراین تفاهم نامه است.

 کریمی اشاره داشت: استفاده از نمادها و چهره های شاخص تاریخی منطقه در نامگذاری و طراحی خیابانها و و میادین شهری و نقشه برداری و تامین هزینه های کارشناسی مربوط به ثبت و تکمیل مدارک و مستندات آثار طبیعی، معنوی، بناهای تاریخی و تپه های تاریخی ومعرفی ساختمان های قدیمی به منظور تغییر کاربری ازجمله موزه و برگزاری یک جشنواره متمرکز شهرستانی و نمایشگاه های گردشگری فصلی و ارائه برنامه های گردشگری در زمان برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام به منظور جذب مخاطبان و مهمانان جشنواره از دیگر موارد می باشد.

 وی همچنین درادامه خاطر نشان کرد: برگزاری همایش مدیران تورهای مسافرتی و راهنمایان تورهای رسانه ای ملی کشور و فراهم کردن امکان حضور در شهرستان، تخصیص تسهیلات جهت پروژه های اقامتی و پذیرایی بویژه هتل، اعطای تسهیلات به اقامتگاههای بوم گردی جهت توسعه ظرفیت اقامت پذیری شهرستان و اشتغال تحصیلکردگان بخش گردشگری ، مرمت کاخ خوش ییلاق و ساماندهی اماکن و اقدام برای ثبت ملی ‌محوطه ها، آثار طبیعی و بناهای تاریخی و تپه های شهرستان، تامین بخشی از هزینه اجرای پروژه های گردشگری در سطح شهرستان و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با خدمات گردشگری برای واحدها و زیرمجموعه شهرداری از جمله تاکسیرانی و ... و حمایت و مشارکت در برگزاری جشنواره متمرکز شهرستان از جمله تعهدات این اداره کل دراین تفاهم نامه می باشد.

 مدیر کل میراث فرهنگی گلستان درپایان اظهار امیدواری کرد: با بهره مندی مطلوب از ظرفیت های طرفین تفاهم نامه، زمینه های توسعه و رونق حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فراهم آمده و رونق و توسعه شهرستان بیش از پیش حاصل گردیده وگام های موثری جهت خدمت به مردم شریف این منطقه برداشته شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .