عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری تور بازدید و برنامه ریزی قطار گردشگری گرگان- اینچه برون


برگزاری تور بازدید و برنامه ریزی قطار گردشگری گرگان- اینچه برون

برگزاری تور بازدید و برنامه ریزی قطار گردشگری گرگان- اینچه برون

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری در استان گلستان، توربرنامه ریزی اجرای قطار گردشگری گرگان- اینچه برون به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی این اداره کل، مدیر کل این دستگاه اجرایی در این راستا گفت: در توسعه صنعت گردشگری بر توسعه هاي نوين، گسترش و يا نوسازي دارايي هاي موجود به عنوان يك اولويت تاکید شده است.

 ابراهیم کریمی درادامه افزود: استان گلستان قابلیت ها و پتانسیل های بی شماری دارد که با بهره مندی مطلوب از آنها می توان گام های موثری در جهت توسعه گردشگری و ایجاد رونق اقتصادی در استان برداشت.

 وی اذعان داشت: گردشگري براي مقصدهاي گردشگرپذير، نقش منبع حياتي ترميم اقتصاد محلي را عهده دار است و به خلق فرصت هاي شغلي نوين كمك ميكند، موجب توسعه و بهسازي زيرساخت ها در کشور مي شود و منابع لازم براي حراست از ميراث فرهنگي و حفاظت از ميراث طبيعي را تامين و سطح رفاه اقتصادي مردم جوامع گردشگرپذير را بهبود مي بخشد.

 کریمی در ادامه خاطر نشان کرد: در این راستا با تعامل و همکاری دستگاه های دولتی وخصوصی مرتبط نسبت به راه اندازی قطار گردشگری گرگان- اینچه برون اقدام شده تا ضمن معرفی جذابیت های تاریخی وگردشگری در مسیر این قطار ، گردشگران و مسافران داخلی وخارجی بیش از پیش به استان گلستان فراخوانده شده و رونق اقتصادی منطقه حاصل گردد.

 وی اذعان داشت: با توجه به اهمیت برنامه ریزی و اجرایی شدن این برنامه ، مدیران دستگاه های مرتبط، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و هتلها و همچنین راهنمایان تورهای گردشگری از مسیر این قطار گردشگری بازدید نموده و با بررسی میدانی این مسیر، راهکارهای اجرایی ارائه ونسبت به برنامه ریزی جهت اجرای این مهم اقدام شد.

 کریمی درپایان اظهار امیدواری کرد: با داشتن عناصر مهم جذب گردشگری و با تقویت صنعت به سمت اقتصاد گردشگری و تنوع بخشیدن به فعالیت های این حوزه و برنامه ریزی های مطلوب در راستای توسعه صنعت گردشگری گام های بلند و استواری برداشته شود.

 گفتنی است استان گلستان با دارا بودن قدمت تاریخی بیش از 7500 سال و همچنین داشتن 2500 اثر تاریخی، طبیعی، فرهنگی و... در کنار تنوع قومی و نژادی می تواند به عنوان استان هدف گردشگری کشور مورد توجه قرار گیرد. این استان با دارا بودن چهار اقلیم مختلف و جاذبه های طبیعی و تاریخی متنوع و قابل توجه یکی از قطب های مهم گردشگری کشور به شمار می آید.

 

برگزاری تور بازدید و برنامه ریزی قطار گردشگری گرگان- اینچه برون

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .