عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لزوم تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی گلستان برای جذب سرمایه گذاری خارجی


لزوم تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی گلستان برای جذب سرمایه گذاری خارجی

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: باید زیرساخت های موردنیاز در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تکمیل شود تا آمادگی لازم را برای جذب سرمایه گذار خارجی در صورت معرفی توسط دولت در شرایط پساتحریم داشته باشد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان، حجت اله خلیل زاده صورتی در مصاحبه با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت دهه فجر اظهارداشت: توجه به ایجاد و توسعه زیرساخت در شهرک ها و نواحی صنعتی استان یکی از ضرورت ها محسوب می شود که باید اجرای آن با همکاری دستگاه های مرتبط در استان صورت گیرد.

 وی ایجاد شهرک صنعتی اترک به وسعت یک هزار هکتار در شمال استان را دورنمای توسعه صنعت گلستان برشمرد و افزود: این شهرک یکی از ظرفیت ها برای جذب سرمایه گذاران است که برای استقرار صنایع بزرگ در این شهرک در آینده نیاز مبرم به توجه ویژه در ایجاد و توسعه زیرساخت های آن با همکاری دستگاه های مرتبط داریم.

 خلیل زاده صورتی اضافه کرد: اکنون شهرک صنعتی اترک آماده جذب سرمایه گذار و اجرای طرح های صنعتی و کارخانه ها بوده ولی باید در ایجاد زیرساخت های آن از جمله برق با ظرفیت بیش از 300 مگاوات و آب با ظرفیت 330 لیتر برثانیه نیز از هم اکنون چاره اندیشی و در تامین آن تلاش شود تا سرمایه گذاران در زمان فعالیت واحدهای تولیدی خود دچار مشکل نشوند.

 به گفته وی برای انتقال برق به شهرک صنعتی اترک توسط این شرکت انتخاب مشاور تا 20 روز آینده انجام خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان افزود: هم اکنون تنها ظرفیت برق رسانی دو مگاواتی در شهرک صنعتی اترک وجود دارد.

 وی در مورد تامین اعتبار برای ایجاد و توسعه زیرساخت های در شهرک صنعتی اترک نیز گفت: امسال توسط استانداری گلستان 50 میلیارد ریال اعتبار دراین خصوص در نظر گرفته شده است.

 خلیل زاده صورتی افزود: از این اعتبار 50 درصد آن اختصاص یافته و تاکنون 12 میلیارد ریال جذب و هزینه شده است.

 اکنون 23 شهرک صنعتی ایجاد شده و آماده برای سرمایه گذاری در استان گلستان وجود دارد که به جز شهرک صنعتی گمیشان بقیه برای سرمایه گذاری فعال هستند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .