عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همراه داشتن زنجير چرخ در محورهاي كوهستاني گلستان الزامي است

مدير راهداري راه و شهرسازي:

همراه داشتن زنجير چرخ در محورهاي كوهستاني گلستان الزامي است

همراه داشتن زنجير چرخ در محورهاي كوهستاني گلستان الزامي است

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان با اشاره به تداوم بارش نزولات جوي طي روزهاي آينده در استان، گفت: رانندگاني كه قصد عبور از محورهاي كوهستاني استان را دارند حتما زنجير چرخ به همراه داشته و نحوه بستن آن را فرا گيرند.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "عادل مصدقي" در گفت و گويي خبري اظهارداشت: به دليل بارش برف از شب گذشته در مناطق كوهستاني خوش ييلاق، چهارباغ و درازنو، هم اكنون سطح جاده هاي اين مناطق لغزنده است و تردد در آنها با زنجير چرخ و با احتياط انجام مي شود.

وي با بيان اينكه در مناطق پايين دست استان نيز با بارش باران روبرو هستيم، گفت: طبق اعلام هواشناسي تا قبل از تعطيلات نوروزي، وضعيت شرايط جوي استان به همين منوال ادامه خواهد داشت.

مصدقي گفت: با آغاز طرح راهداري نوروزي از 25 اسفند ماه در طول راه هاي استان، تعداد 44 اكيپ راهداري با توان 520 نيرو و عوامل راهداري و 167 دستگاه ماشين آلات سبك، سنگين و نيمه سنگين در طول دو هزار و 800 كيلومتر از محورهاي گردشگري و پرتردد استان مستقر شده و در حال خدمات رساني و عمليات راهداري هستند.

به گفته وي، 22 باب راهدارخانه ثابت و سيار استان نيز براي خدمات دهي به مسافران نوروزي تجهيز شده است.

وي ادامه داد: همكاري و توجه به توصيه هاي راهداران مستقر در طول راه ها براي برقراري ايمني و سفر شاد مسافران كه مورد تاكيد وزارت راه و شهرسازي است، لازم مي باشد.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان با تبريك فرارسيدن سال نو و آغاز سفرهاي نوروزي به رانندگان توصيه كرد كه در حاشيه راه هاي استان بويژه شهر گرگان به طرف مشهد مقدس مناطق مسكوني و روستاهاي متعددي وجود دارد كه ضمن توجه به علائم هشداردهنده و رعايت سرعت قانوني در مناطق مسكوني، رعايت عابرين پياده جزو ضروريات است.

وي از رانندگان خواست كه از توقف در حاشيه شانه راه ها بجز نقاط مجاز و پاركينگ ها به منظور حفظ ايمني خود و ساير وسايل نقليه عبوري خودداري كنند.

مصدقي اضافه كرد: با توجه به استقرار دستگاههاي كنترل سرعت در راه ها و كنترل نامحسوس مامورين پليس راه استان با متخلفين قوانين راهنمايي و رانندگي طبق قانون برخورد خواهد شد.

وي، حفظ و پاكيزگي حريم راه ها را از نكاتي دانست كه در ايجاد منظري زيبا براي سفر شاد هموطنان لازم است و به همين منظور از رانندگان خواست كه با رعايت نظافت جاده ها اداره كل راه و شهرسازي را در اين هدف مهم ياري كنند.

اين مقام مسوول در گلستان، داشتن صبر و گذشت در رانندگي و استراحت لازم در طول مسير و مطمئن شدن از سلامت وسيله نقليه را هم به رانندگان براي سفري شاد و ايمن توصيه كرد.

مصدقي يادآور شد: تلفن تماس 5-01732223131 مركز مديريت راه هاي استان، تلفن گوياي 141 و سامانه پيامكي 1000141 در طول شبانه روز در خدمت رانندگان است تا آنان را از آخرين وضعيت و شرايط جوي حاكم بر راه هاي استان مطلع سازد.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر بزرگراه، راه اصلي، فرعي و روستايي دارد كه بيش از يكهزار و 900 كيلومتر آن برفگير و كوهستاني است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .