عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تجهيزات زمستاني براي تردد در جاده هاي كوهستاني گلستان الزامي است

با توجه به احتمال ريزش برف در ارتفاعات:

تجهيزات زمستاني براي تردد در جاده هاي كوهستاني گلستان الزامي است

تجهيزات زمستاني براي تردد در جاده هاي كوهستاني گلستان الزامي است

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان با توجه به پيش بيني هاي هواشناسي مبني بر بارش برف طي چند روز آينده در محورهاي كوهستاني از رانندگان خواست كه به هنگام تردد از اين محورها حتما تجهيزات ايمني بويژه زنجير چرخ به همراه داشته باشند.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "عادل مصدقي" روز دوشنبه در گفت و گويي خبري گفت: هم اكنون وضعيت هوا در محورهاي كوهستاني استان نيمه ابري تا تمام ابري است و احتمال بارش برف نيز وجود دارد.

وي با اشاره به اينكه در ساير محورهاي استان بارش پراكنده باران در جريان است، افزود: تمام محورهاي استان باز بوده و تردد در آنها به صورت روان و عادي جريان دارد.

مصدقي اظهار داشت: هموطنان گرامي براي اطلاع از آخرين وضعيت ترافيك شبكه راه ها و محدوديت هاي تردد مي توانند از سامانه اطلاع رساني 141.ir بهره برداري كنند.

به گفته وي، در استان گلستان نيز مركز مديريت راه هاي استان با شماره 5-01732223131 و تلفن گوياي 141 و سامانه پيامكي 1000141 نيز در طول شبانه روز در خدمت رانندگان و مسافران نوروزي براي اطلاع رساني از آخرين وضعيت و شرايط جوي حاكم در راه هاي استان مي باشد.

مصدقي به رانندگان و مسافران نوروزي توصيه كرد كه با توجه به تعدد مناطق مسكوني در حاشيه راه هاي استان، رعايت سرعت مطمئنه و احتياط لازم را داشته باشند.

 مصدقي ادامه داد: همكاري با ماموران راهداري در جهت نظافت حريم راه ها و خودداري از ريختن زباله در حريم جاده ها، داشتن صبر و گذشت در رانندگي و استراحت لازم در طول مسير نيز، از نكات مورد توجه ديگري است كه در حين سفر براي رانندگان الزامي است.

وي يادآورد شد: با توجه به شرايط ناپايدار جوي تا چند روز آينده حتما از سلامت خودروي خود اطمينان حاصل كنند تا نوروزي شاد با سفري ايمن را براي خود و همراهان رقم بزنند.

در حال حاضر 44 اكيپ راهداري به استعداد 520 نيروي انساني و 167 دستگاه ماشين آلات سبك، سنگين و نيمه سنگين در طول دو هزار و 861 كيلومتر از راه هاي پرتردد و گردشگري استان به طور شبانه روزي حضور داشته و در خدمات هموطنان و مسافران نوروزي خواهند بود.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر از بزرگراه ها، راه هاي اصلی ، فرعی و روستایی كشور را تحت پوشش استحفاظي خود دارد كه بيش از يكهزار و 900 كيلومتر آن برفگير و كوهستاني است.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .