عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 4 ايستگاه راهداري براي راهنمايي مسافران در راه هاي گلستان برپا شده است


4 ايستگاه راهداري براي راهنمايي مسافران در راه هاي گلستان برپا شده است

4 ايستگاه راهداري براي راهنمايي مسافران در راه هاي گلستان برپا شده است

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان اعلام كرد: براي راهنمايي، اطلاع رساني از وضعيت راه ها و ارائه خدمات جاده اي به مسافران نوروزي، چهار ايستگاه راهداري در چهار محور اصلي استان برپا شده است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "عادل مصدقي" روز دوشنبه در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني اين اداره كل گفت: اين ايستگاه ها در محورهاي اصلي گرگان- كردكوي (محدوده ايلوار) در غرب استان، محور گرگان- آزادشهر(محدوده جنگل دلند)، محور تونل جنگل گلستان به سمت مينودشت (جنب راهدارخانه جنگل گلستان) و محور آزادشهر- شاهرود(گردنه خوش ييلاق) داير است.

وي ادامه داد: اطلاع رساني از وضعيت راه ها و عملكرد راهداري و برنامه هاي در دست اقدام طرح راهداري ويژه نوروز 95 و اعلام تعداد راهدارخانه ها و پاسگاههاي پليس راه مستقر در راه ها و در مجموع اطلاعاتي كه يك راننده براي سفر در استان نياز دارد در قالب بروشور در اين ايستگاهها بين رانندگان توزيع مي شود.

مصدقي متذكر شد: برپايي اين ايستگاهها علاوه بر 23 باب راهدارخانه موقت و ثابت استان است كه در حال خدمات دهي به مسافران هستند.

وي يادآور شد: در هر يك از اين ايستگاهها دست كم شش نيرو و عوامل راهداري تا 15 فروردين ماه استقرار دارند و به رانندگان خدمات مي دهند.

مصدقي با اشاره به اينكه اين اقدام براي نخستين بار در استان در جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزي انجام شده است، افزود: در كنار اين ايستگاه ها، گشت هاي راهداري مجهز به بي سيم، چراغ گردان و دستگاه GPS حضور دارند كه ضمن كنترل و هدايت ترافيك عبوري، در مواقع اضطرار و ضرورت در طول محورها گشت زني كرده و براي ارائه خدمات امداد و نجات به مسافران در راه مانده اقدام مي كنند.

وي اضافه كرد: حضور گشت هاي راهداري در كنار اين ايستگاهها، آرامش خاطر و رفاه را براي رانندگان عبوري از جاده هاي استان، فراهم و به آنان يادآوري مي كند كه راهداران در هر لحظه از شبانه روز بعنوان فرشته نجات و نگهبان جاده در طول محورهاي ارتباطي حضور دارند و در حال ارائه خدمات مورد نياز به رانندگان و مسافران هستند.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان اظهار كرد: پاكسازي حريم راه ها و برداشتن هرگونه موانع از سطح جاده ها اعم از لاشه حيوان و اشياء مختلف از ديگر خدماتي است كه در اين ايستگاهها با هدف تامين سفري ايمن، روان و كارا براي كاربران جاده ها ارائه مي شود.

در استان شمالي گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر بزرگراه ها، راه اصلی ، فرعی و روستایی وجود دارد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .