عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح هاي جامع و تفصيلي، سند توسعه يك شهر است

مدير كل راه و شهرسازي گلستان :

طرح هاي جامع و تفصيلي، سند توسعه يك شهر است

طرح هاي جامع و تفصيلي، سند توسعه يك شهر است

مديركل راه و شهرسازي گلستان با بيان اهميت طرح هاي جامع و تفصيلي در توسعه شهرها، گفت: اين طرح ها بخشي از تاريخ شكل گيري ساختار يك شهر را شامل مي شوند و به دليل راهبردهاي ارائه شده در زمينه منطقه بندي كاربري اراضي، حمل و نقل و ترافيك و غيره مي توان از آنها به عنوان سندي براي توسعه شهرها استفاده كرد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "ابراهيم مبارك قدم" در جلسه با شهرداران گلستان در محل سالن اجتماعات سازمان همياري شهرداري هاي استان، گفت: اين طرح ها اسنادي هستند كه استخوان بندي يك شهر را تشكيل مي دهد.

به گفته وي، از آنجايي كه شهر يك سيستم ارگانيك و زنده است، لذا طرح هاي توسعه شهري در هر دوره 10 ساله بايد تجديد نظر شود.

مبارك قدم افزود: اگر به نياز شهرها بر مبناي ساختارها و راهبردهاي پيش بيني شده در طرح هاي توسعه توجه نشود آنچه كه به نسل آينده تحويل مي شود چيزي جز هرج و مرج و آشفتگي در حوزه شهري نخواهد بود.

مديركل راه و شهرسازي گلستان، يكي از وظايف متوليان شهري را توجه به مباحث آينده نگري و چشم انداز شهرها دانست و گفت: متاسفانه به دليل مشكلات روزمره در حوزه شهري، آينده نگري در توسعه شهرها بعضا به دست فراموشي سپرده مي شود.

مبارك قدم ادامه داد: شهرداري موفق شهرداري است كه علاوه بر نگاه روزمره به مسايل شهري، نگاهي بلندمدت و آينده نگر به شهر داشته و جايگاه شهر را در افق آن ارتقا دهد.

اين مقام اجرايي گلستان در ادامه به نقش ترافيك هاي عبوري در محدوده ورودي و خروجي شهرها، اشاره كرد و گفت: مدخل ورودي شهرها گلوگاه ترافيكي است كه كنترل تردد آنها جزو وظايف مشترك شهرداري ها و اداره كل راه و شهرسازي است و هرگونه دخل و تصرف و صدور مجوز و ساخت و ساز در اين مناطق بايد با هماهنگي و تعامل يكديگر صورت گيرد.

 

وي افزود: ايمن سازي و زيباسازي ورودي و خروجي شهرهاي استان از ديگر مواردي است كه راه و شهرسازي و شهرداري ها بايد همكاري داشته باشند و اداره كل راه و شهرسازي براي ساماندهي مدخل ها آمادگي هر گونه همكاري و تعامل را با شهرداري ها دارد.

مديركل راه وشهرسازي گلستان همچنين، آمادگي اداره كل را براي آموزش و تقويت نيروي انساني شهرداري ها در حوزه مهندسي عمران و شهرسازي و اجراي مقررات ملي ساختمان در ساخت و سازهاي شهري اعلام كرد.

وي در پايان با بيان اينكه نشست مشترك با شهرداران در سال آينده نيز تداوم خواهد داشت، گفت: اين جلسه به منظور آشنايي و تقويت و افزايش سطح همكاري ها و رفع ابهامات دستگاههاي اجرايي مرتبط با شهرداران برگزار شده است.

معاون هماهنگي امور عمراني گلستان نيز بر اهتمام ويژه براي پاكيزگي و آراستگي جاده ها در ايام نوروز تاكيد كرد و از تاكيدات ديگر وي، پيگيري تصويب و ابلاغ طرح هاي جامع شهري، اتمام مسكن مهر و آموزش و رعايت مهندسين از ضوابط و قوانين شهرسازي بود.

پاسخ به سوالات و ابهامات شهرداران و بررسي و تصميم گيري موضوعات در كميته هاي مشترك، بخش پاياني اين نشست را تشكيل داد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .