عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تلفات برون شهری در سال جاری با 21 درصد کاهش مواجه بوده است

میقانی:

تلفات برون شهری در سال جاری با 21 درصد کاهش مواجه بوده است

مدیر کل حمل و نقل وپایانه هادر استان گلستان گفت: در سال گذشته تعداد 72 نفر در راه های برون شهری فوت شدند که امسال این آمار به 57 نفر رسیده که در این راستا ما با 21 درصد کاهش مواجه بوده ایم.

 به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، مهدی میقانی، مدیر کل حمل و نقل وپایانه ها، در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه تابستان در سال جاری گفت: درسامانه تردد شمار ما از ابتدای فصل تابستان امسال بیش از 18 میلیون و 500 هزار تردد در جاده های استان ثبت شده است.

 وی با بیان اینکه روزی 23 هزار دستگاه وارد استان می شدند، افزود: تعداد یک میلیون 652 هزار دستگاه در محور های مختلف وارد استان شدند که از اول مرداد تا تا 10 شهریور تمامی پلاک های که از غرب وارد استان می شدند 68 درصد پلاک ها از استان های دیگر بودند.

 میقانی با اشاره به بخش حمل ونقل جاده ای، اظهارداشت: در حال حاضر روزانه هزار 260 نفر در حال جابه جا شدن هستند که 16 هزار 345 مسافر با استفاده از ناوگان حمل و نقل جاده ای خدمات دریافت می کنند.

 وی با اشاره به بخش ریلی، تصریح کرد: تعداد هزار و 100 نفر از بخش ریلی و تعداد 4 هزار و 170 نفر در بخش هوایی در هفته در حال خدمات گیری هستند.

 مدیر کل حمل و نقل وپایانه ها ایمنی را یکی از اصلی ترین دغدغه ها در این سازمان دانست، گفت: در سال گذشته تعداد 72 نفر در راه های برون شهری فوت شدند که امسال این آمار به 57 نفر رسیده که در این راستا ما با 21 درصد کاهش مواجه بوده ایم.

 وی افزود: یکی از اقداماتی که در حال اجرا است بحث نظارتی است که در همین راستا سامانه 110120 فعال شده است و مردم می توانند نسبت به رانندگان نظارت کنند.

 میقانی اظهارداشت: در این سامانه شش کد برای تخلف رانندگان و یک کد برای تشویقی رانندگان تعریف شده است.

 علی اکبرقندهاری، دبیر ستاد اسکان استان، نیز در ادامه گفت: طی آمار های به دست آمده تعداد 14 هزار و 644 خانوار و 72 هزار و 57 نفر در طرح مورد نظر اسکان داده شده است.

 وی با بیان اینکه امسال پذیرش در 18 پایگاه انجام شد، افزود: برای اسکان مسافرین تعداد 110 مدرسه و 961 کلاس ویژه در نظر گرفته شده است که در همین راستا 459 نفر مسئول اجرایی این کار بودند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 888
  • کد خبر : 2022