عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بندرخشک اینچه‌برون گلستان كلنگ‌زنی شد


بندرخشک اینچه‌برون گلستان كلنگ‌زنی شد

بندرخشک اینچه‌برون گلستان كلنگ‌زنی شد

 کلنگ بندر خشك اینچه برون با برآورد اعتبار مورد نیاز ۵ هزار ملیارد ریال توسط معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان گلستان به زمین زده شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمالشرق 2 ، بندر خشک اینچه برون دومین بندر خشکی است که در کشور تا کنون کلنگ زنی شده درحالی که 1250 هکتار از اراضی منطقه در طی 2 مرحله بخود اختصاص می دهد.

 مدیرکل راه آهن شمالشرق2 ادامه داد: با افتتاح شدن کریدور ریلی گرگان-اینچه برون –ترکمنستان-قزاقستان که توسط روسای جمهوری سه کشور صورت پذیرفت مسیر خط ریلی کشورهای CIS به بندرعباس کوتاه شده و 3میلیون تن بار به میران حمل و نقل ریلی کشور افزوده خواهد شد.

 قربانی مهمترین مزایای راه اندازی بندر خشک را کاهش کلی هزینه های حمل و نقل ،ترغیب به استفاده از راه آهن ودر نتیجه خسارت کمتر به محیط زیست دانست و افزود:با احداث آن می توان راه حل های ترکیبی حمل و نقل را تقویت نمود و احتمال کاهش قابل توجه گره های تردد در معابر شهری و دروازه ای به علت انتقال شیوه حمل و نقل جاده ای به ریلی وجود دارد که توسعه نواحی داخلی کشور و ایجاد فرصت های شغلی مختلف از دیگر مزایای این بندر خشک می باشد.

 مدیرکل راه آهن شمالشرق 2 درباره بندر خشک گفت :با احداث آن 3 هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم وارد چرخه اشتغال می شود

 محمدرضا قربانی افزود:بندر خشک اینچه برون استان گلستان شامل انبار های عمومی ، سیلوی غلات به ظرفیت 5 میلیون تن ،انبار ذخیره سوخت و محل دپوی واگن ها و کانتینر های قطار است.

قربانی در حاشیه کلنگ زنی دومین بندر خشک کشوراضافه کرد: عملیات دیوار كشی محوطه بندر خشك اینچه برون با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال آغاز و کلنگ محوطه بارگیری سنگ آهن و تخلیه آهن آلات با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال زده شد.

 وی آب و هوای خشک منطقه اینچه برون که باعث میسر بودن نگهداری کالا ها بدون نگرانی در آن و زمین های گسترده و غیر قابل کشت اطراف ایستگاه از جمله ویزگیهایی دانست که بندر خشک در اینچه برون احداث گردد.

 مدیرکل راه آهن شمالشرق2 گفت : این ویژگی ها ظرفیت را برای ساخت انبارها،سیلو ها و احداث مراکز دپوی بار ،با نرخ ارزانتری نسبت به زمینهای بنادر و مراکز مشابه که می تواند اینچه برون را به بزرگترین هاب انبارهای منطقه برای توزیع کالاهای بازرگانان و واردات مواد اولیه مورد نیاز واحد ها و مجتمع های صنعتی منطقه ازاد تجاری و صنعتی اینچه برون تبدیل نماید.

 وی افزود: سنگ اهن،محصولات نفتی،آهن آلات ،پنبه،غلات،کالاهای عمومی مهمترین اقلام قابل حمل بوده که بخش اعظمی از آن تامین کننده مواد اولیه مجتمع ها و واحدهای صنعتی می باشد که در منطقه اینچه برون مستقر خواهد شد.

 وی در پایان ازحمل 36 میلیون تن بار بصورت ترانزیت ،واردات و صادرات از ایستگاه اینچه برون در سال 1414 بنا به پیش بینی های انجام شده خبر داد.

 

بندرخشک اینچه‌برون گلستان كلنگ‌زنی شد

 

بندرخشک اینچه‌برون گلستان كلنگ‌زنی شد

 

بندرخشک اینچه‌برون گلستان كلنگ‌زنی شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2 -استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 2366
  • کد خبر : 21018