عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بندر خشک اینچه برون تحول اقتصادی را بهمراه خواهد داشت


بندر خشک اینچه برون تحول اقتصادی را بهمراه خواهد داشت

 مدیر کل راه آهن شمال شرق2 از حضور سرمایه گذاران و کارشناسان ریلی روسیه با هدف شناسایی پتانسیلهای بندر خشک و خطوط ریلی شمالشرق دریای خزر و و برنامه ریزی و سرمایه گذاری در منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2 محمدرضا قرباني در جلسه ای که با هیئت روسی در محل این اداره کل برگزار گردید سخنانی پیرامون کریدور ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان بیان نمود و افزود: پایانه مرزی اینچه برون وخطوط راه آهن شمال شرق ۲ ( شمالشرق دریای خزر ) يكي از مهمترین و تاثیر گذار ترین خطوط شبكه ريلي كشور است که از نظر مسافت نسبت به کريدورهاي موجود در کشور کوتاهترین و ارزانترین مسیرریلی برای حمل و نقل و انتقال بار به کشورهاي شمالی و کشورهای  CIS ، روسیه و حتی آبهای آزادو کشورهای اروپای و بلعکس می باشد.

محمدرضا قرباني به کلنگ زنی بندر خشک اینچه برون که  توسط معاون رئیس جمهوری انجام پذیرفت نیز اشاره و ادامه داد: بستر های لازم برای سرمایه گذاری در اینچه برون فراهم  می باشد و منطقه اينچه برون دالان حمل و نقل و مناسبترین حوزه برای سرمايه گذاران، تجار و بازرگانان و شرکتهای تجاری می باشد که می توانند با استفاده از مزیتهای مثبت خطوط ریلی این حوزه،  کالا و محصولات خود را با هزینه ای کم ، امنیت و حجم بالا از هر نقطه کشور مخصوصا از جنوب و بندر عباس به  کشورهای cis  صادر و حمل و نقل نمایند .

وی عنوان نمود :  با توافقاتی که در راستای حمل و نقل ریلی با شرکتها داریم محموله های صادرات کلینکر ،سنگ آهن و آهن آلات ، ترانزیت نفت کوره و در چند روز پیش نیز صادرات اولین محموله سیب زمینی را نیز به مقصد قزاقستان داشتیم که در سه روز به مقصد ، کشور قزاقستان رسید .

این مقام مسئول افزود : ایجادبندر خشک اینچه برون یکی از مهم ترین عوامل تحول اقتصادی و فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری وتوسعه تجارت استان و کشوراست و خطوط مربوط به انبارهاي عمومي وغلات ،ایجاد سيلوها و انبارهايي در داخل آن با بهره گيري از سرمايه گذاري خارجي عملياتي خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیر عامل شرکت روسی گفت : راه آهن ایران و استان گلستان پتانسیل خوبی دارد ولی در حال حاضر از آن به نحو احسن استفاده نمی شود این درحالیست که با گسترش خطوط و مسیر ریلی بندر عباس تا گرگان،می توان کالاهای بسیاراز بندر عباس ، تهران به گرگان سرازیر و از این دالان ( پایانه مرزی اینچه برون ) بیش از پیش بهره مندگردیم.

وی ادامه داد: ما نیز در روسیه پایانه و ایستگاه راه آهن تقریبا به مشابه همچون پایانه مرزی و بندر خشک اینچه برون ولی در ابعادکوچک به نام ایستگاه اورس را دارم که می توانیم ارتباط تنگاتنگی با پایانه مرزی اینچه برون استان گلستان داشته باشیم.

وی افزود : ما با کمپانی های بزرگی در ارتباط هستیم و می توانیم در طرحهای اقتصادی کمک کنیم و بتوانیم کمک های لازم را انجام دهیم .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2 - استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 860
  • کد خبر : 21839