عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دهمین جلسه شورای مدیران ارتباطات و فناوري اطلاعات استان تشکیل گرديد.


دهمین جلسه شورای مدیران ارتباطات و فناوري اطلاعات استان تشکیل گرديد.

دهمین جلسه شورای مدیران ارتباطات و فناوري اطلاعات استان تشکیل گرديد.

 به گزارش روابط عمومي اداره كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان گلستان، دهمین جلسه شورای مدیران ارتباطات و فناوري اطلاعات استان با محوریت ارائه برش استانی پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال 95 واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطاعات تشکیل گرديد.

 در ابتدای این جلسه، دکتر مومنی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن اشاره به برنامه ششم توسعه مرتبط با بخش ICT گفت: یکی از مهمترین پروژه های ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات به 20 مگابیت بر ثانیه و حمایت از توسعه مراکز داده به شبکه توزیع محتوا است که با توجه به نياز روز افزون كشور به برقراري و توسعه شبكه‎هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات امري بديهي مي‎باشد.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در ادامه یکی دیگر از طرح های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را دولت الکترونیک و همراه نام برد و گفت: در برش استانی این طرح، بر اساس تکالیف هر دستگاه، به دنبال توسعه خدمات الکترونیکی و ارتباط بین دستگاهی خواهیم بود.

 در ادامه این جلسه، آقاي مهندس جلالی مدیرکل پست استان برش استانی اقتصاد مقاومتی پروژه های شرکت پست در زمینه GNAF، خدمات نوین پستی و خدمات الکترونیکی را تشریح نمودند.

 آقای احمدپور شهری مدیر شعب پست بانک استان نیز گفت: با عنایت به تغییر اساسنامه و دولتی ماندن پست بانک، پست بانک ایران بعنوان تأمین کننده مالی بخش ITو ICT و بانک عامل و تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و همچنین توسعه روستایی و ارائه کننده خدمات خرد در روستاها معرفی گردیده است که دو هدف اصلی را دنبال می کند که عبارتند از معرفی پست بانک به عنوان بانک تخصصی برای ICT و رونق کسب و کار در روستاها و مناطق محروم بعنوان بانک توسعه ای روستایی خواهد داد.

 احمدپور در ادامه به تشریح برش استانی اقتصاد مقاومتی پست بانک استان پرداخت.

 در ادامه، مهندس شهمرادی مدیرعامل شرکت مخابرات استان برنامه اقتصاد مقاومتی شرکت مخابرات استان درافزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات به 20Mb/s و حمایت از توسعه مراکز داده به شبکه توزیع محتوا را مطرح نمودند و به توسعه شبکه های نسل سوم و چهارم در کلیه شهرهای استان اشاره نمودند.

 مهندس نباتی مدیر کل ارتباطات زیر ساخت استان در ادامه این جلسه، به تبیین پروژه های تدبیر1 و اوج، و نور 2 در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش شبکه پهن باند پرداختند.

 در پایان مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به بررسی برنامه هاي توسعه اي استان در حوزه ICT و تبادل نظر در خصوص رفع مشکلات پرداختند.

 

دهمین جلسه شورای مدیران ارتباطات و فناوري اطلاعات استان تشکیل گرديد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .