عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور میراث فرهنگی گلستان درجشنواره سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری


حضور میراث فرهنگی گلستان درجشنواره سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری

حضور میراث فرهنگی گلستان درجشنواره سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری

 در راستای برپایی جشنواره بزرگ ملی سفره ایرانی-فرهنگ گردشگری در رامسر، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این جشنواره حضور خواهد یافت.

 به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی این اداره کل،معاون گردشگری استان گلستان با اعلام این خبر گفت: این جشنواره به مدت 3روز با حضور استان های شمالی (گلستان، مازندران، گیلان و قزوین) از تاریخ 30 تیرماه لغایت 1مرداد ماه در سالن تله کابین رامسر برگزار می شود.

 رحمان فرمانی در ادامه با اشاره به اینکه، غذا از شاخص های مهم درمسافرت می باشد، افزود: این عامل نقش مهمی را در ارتباط میان فرهنگ ها دارد و مسافران و میزبانان را به هم نزدیک می کند وروابط بین آنها را عمق می بخشد.

 وی ادامه داد: امروزه مبحث غذا،آداب مرتبط با تهیه، طبخ وسرو غذا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مورد توجه می باشد و وجود تنوع اقلیمی، آداب ورسوم، مواد اولیه و... باعث ایجاد غذاهای گوناگون درمناطق مختلف گردیده که خود از انگیزه های سفرو جاذبه های آن به شمار می آید.

 فرمانی اذعان داشت: در راستای تقویت جاذبه های غذایی، تدوین استاندارد های مربوطه، حفظ و احیای غذاهای بومی و محلی و احصاء پیش نیاز های آن جهت عرضه درمراکز اقامتی و پذیرایی ، این جشنواره بزرگ ملی برگزار خواهد شد.

 وی خاطر نشان کرد: دراین جشنواره به معرفی توانمندی استان ها در زمینه تهیه وتولید و فراوری انواع خوراک ها، پیش غذاها، شیرینی ها و نان ها و غذاهای شاخص و معروف محلی وتلاش برای ارائه آن در منوی غذایی مراکز اقامتی و پذیرایی جهت استفاده گردشگران پرداخته می شود.

 معاون گردشگری استان گلستان یادآور شد: مراکز اقامتی و پذیرایی، رستورانها، سفره خانه های سنتی واصناف مرتبط با غذا، صنایع تولیدی وابسته به غذا، صنایع دستی مرتبط با سفره ایرانی وغذا از استان گلستان نیز در این جشنواره شرکت خواهند نمود.

وی درپایان اظهار امیدواری کرد: با رونق فرهنگ ایرانی و جذابیت های مرتبط با غذا و سفره ایرانی، شمار گردشگران داخلی وخارجی افزایش یافته و زمینه های توسعه صنعت گردشگری در استان گلستان بیش از پیش فراهم آید.

 

 

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .