عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشکل تامین آب روستاهای شهرستان آق قلا مرتفع گردید

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان :

مشکل تامین آب روستاهای شهرستان آق قلا مرتفع گردید

با مهندسی مجدد چاه آب شرب مجتمع یامپی شهرستان آق قلا مشکل تامین آب روستاهای یامپی ،اسلام تپه ، آق سین تپه و سلیمان تپه مرتفع گردید.

 به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان مسلم محمدی معاون بهره برداری این شرکت از افزایش دبی چاه آب شرب مجتمع یامپی در پی بهسازی و مهندسی مجدد آن خبر داد. که باعث افزایش تامین آب شرب در روستاهای یامپی ،اسلام تپه ، آق سین تپه و سلیمان تپه گردید.

 مسلم محمدی با اعلام این خبر افزود : خشکسالی های اخیر و کاهش نزولات جوی و همچنین افت شدید سطح آبهای زیرزمینی و از طرفی افزایش مصرف آب در فصل گرما ، رشد جمعیت از دیگر عوامل کمبود آب شرب در سطح روستاها می باشد که جهت گذر از بحران کم آبی نیاز به برنامه ریزی و مدیریت بهینه از منابع آبی و به تبع آن افزایش توان تولید آب از منابع موجود می باشد که بدین منظور این شرکت جهت افزایش راندمان آبدهی چاه فوق الذکر اقدام به مهندسی مجدد نموده است .

 لازم به ذکر است که چاه مذکور بیش از 60 سال قدمت داشته و با انجام این کار مجدداً احیاءگردید

 وی تصریح کرد: عملیات مهندسی مجدد شامل لایروبی ، لوله گداری ، احیاء و بازسازی بوده که هزینه بالغ بر 1200 میلیون ریال در بر داشته که علاوه بر افزایش دبی ، مشکل کمبود آب شرب روستاهای یامپی ،اسلام تپه ، آق سین تپه و سلیمان تپه را نیز مرتفع نموده است .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .