عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پنج محور اصلي استان گلستان جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي قرار گرفت

در راستاي رونق اقتصادي منطقه:

پنج محور اصلي استان گلستان جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي قرار گرفت

پنج محور اصلي استان گلستان جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي قرار گرفت

 مديركل راه و شهرسازي گلستان با اشاره به منويات مقام معظم رهبري در راستاي اقتصاد مقاومتي، گفت: در سال جاري پنج محور اصلي استان در راستاي تحقق منويات معظم له و رونق اقتصادي منطقه و با پيگيري هاي ملي و استاني جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي قرار گرفت.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس"ابراهيم مبارك قدم" در دومين جلسه شوراي هماهنگي حمل و نقل استان به ميزباني اداره كل راه آهن شمال شرق 2 كشور در گرگان، افزود: اين محورها شامل بهسازي شاهرود به محور شمال به طول پنج كيلومتر، احداث باند دوم كردكوي- بندرتركمن به طول هشت كيلومتر، تعريض محور آق قلا به گنبد به طول 20 كيلومتر، بهسازي محور اصلي راميان – اولنگ به طول 10 كيلومتر و تعريض و احداث بزرگراه در محور گاليكش – تنگراه به طول 10 كيلومتر خواهد بود.

وي ، طول اين پروژه ها را 53 كيلومتر اعلام كرد و گفت: در گذشته فقط 10 كيلومتر آن جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي قرار داشته كه با پيگيري هاي مسوولان استاني و ملي اين رقم به 53 كيلومتر افزايش يافته است.

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان اظهارداشت: كمربندي گرگان نيز يكي ديگر از پروژه هاي مهم حوزه حمل و نقل استان است كه از اهميت ويژه اي در جهت رونق اقتصادي منطقه برخوردار است و در تلاشيم تا اين پروژه هم جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي قرار گيرد.

مبارك قدم، اهميت تكميل و بهره برداري هرچه سريع تر از كمربندي گرگان را به جهت ايجاد منطقه آزاد و بندرخشك اينچه برون و ازدياد ترافيك ترانزيتي از اين مسير و تحقق مطالبات مردمي، لازم و ضروري دانست.

پنج محور اصلي استان گلستان جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي قرار گرفت

  ***213 ميليارد تومان براي تكميل پروژه هاي راهسازي گلستان نياز است

  نماينده مجري كل در استان گلستان نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه 70 درصد از عمليات اجرايي پروژه هاي راهسازي استان انجام شده است، گفت: 213 ميليارد تومان ديگر اعتبار نياز است تا مسير اصلي و تقاطع هاي آن را تكميل كنيم.

مهندس" علي اصغر رفيعي نژاد" افزود: در حال حاضر 173 كيلومتر از پروژه هاي استان در حال بهره برداري است و 25 كيلومتر ديگر از آن در سال جاري به بهره برداري مي رسد.

*** توسعه حمل و نقل هوشمند از برنامه هاي اولويت دار سازمان راهداري است

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان نيز، توسعه حمل و نقل هوشمند را از برنامه هاي اولويت دار سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور در سال جاري بيان كرد و گفت: اين سازمان بدنبال اين است كه هر چه سريع تر سامانه هاي برخط و لحظه اي حمل و نقل كشور را الكترونيكي و هوشمند سازد.

مهندس"مهدي ميقاني" همچنين آماري از حجم تردد در محورهاي ارتباطي استان در سال گذشته و چهارماهه نخست سال 95 ارائه كرد و افزود: در سال گذشته 96 ميليون وسيله نقليه با سرعت متوسط 78 كيلومتر در ساعت در محورهاي استان تردد داشته اند.

وي افزود: بيش از هفت ميليون خودرو در چهارماهه سال جاري وارد استان شدند كه بيشترين نرخ تردد در محور گرگان- علي آباد كتول و گرگان- كردكوي و بالعكس بوده است.

 پنج محور اصلي استان گلستان جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي قرار گرفت

 پنج محور اصلي استان گلستان جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي قرار گرفت

 *** زيرساخت هاي فرودگاهي استان گلستان توسعه مي يابد

مديركل فرودگاههاي گلستان نيز از توسعه زيرساخت هاي اين بخش در حوزه حمل و نقل استان خبر داد و گفت: نصب دستگاه ILS در فرودگاه گرگان يكي از اين زيرساخت هاست كه بزودي انجام مي شود.

مهندس" تيمور اميري" افزود: با نصب این دستگاه، پروازها در شرایط نامساعد جوی به لحاظ کاهش دید قادر به فرود هستند و به همین سبب لغو پروازها كاهش خواهد يافت.

وي ادامه داد: توسعه و ساخت و ساز در ترمينال فرودگاه گرگان نيز يكي ديگر از اين زيرساخت هاست كه به طول 9 هزار كيلومتر در حال انجام است و هم اينك 75 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

اميري همچنين از افزايش پروازهاي داخلي به عنوان بخشي ديگر از اقدامات زيرساختي فرودگاهي استان نام برد و گفت: هم اكنون 51 پرواز داخلي ورودي و خروجي در مسيرهاي تهران- گرگان – زاهدان- مشهد و يك پرواز برون مرزي به نجف اشرف در فرودگاه گرگان فعال است.

 پنج محور اصلي استان گلستان جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي قرار گرفت

 *** پروژه دو خطه كردن خط ريلي بندرگز تا سبز دشت شروع شده است

مديركل راه آهن شمال شرق 2 كشور هم به پروژه دو خطه كردن خطوط ريلي مسير بندرگز تا ساري اشاره كرد و افزود: در حال حاضر بعلت كيفيت پايين خطوط حوزه استان گلستان، پروژه دو خطه كردن اين خط از مسير بندرگز تا سبز دشت شروع شده است.

"محمد رضا قرباني" افزود: با بهره برداري از اين خطوط، شاهد افزايش ايمني حركت قطار، رفع تقليل و افزايش سرعت سير قطار و ظرفيت ترافيكي مسير ريلي و كاهش مسدودي خط خواهيم بود.

وي با اشاره به اينكه احداث خط دوم بندرگز به سبزدشت به طول 35 كيلومتر و با اعتبار 107 ميليارد تومان يكي از بزرگترين پروژه هاي در حال اجراي منطقه است، ادامه داد: با پايان اجراي اين طرح سرعت قطارها به 140 كيلومتر افزايش مي يابد و اين پروژه مهم در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

 پنج محور اصلي استان گلستان جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي قرار گرفت

 پنج محور اصلي استان گلستان جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي قرار گرفت

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .