عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه مرزی با حضور هیئت ریلی ترکمنستان به میزبانی راه آهن شمال شرق2


برگزاری جلسه مرزی با حضور هیئت ریلی ترکمنستان به میزبانی راه آهن شمال شرق2

برگزاری جلسه مرزی با حضور هیئت ریلی ترکمنستان به میزبانی راه آهن  شمال شرق2

 جلسه مرزی اینچه برون استان گلستان با هدف تبادل نظرو همفکری در زمینه تسهیل مراودات ریلی بین ایران و ترکمنستان برگزارگردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2 ، جلسه مرزی اینچه برون استان گلستان با حضور رئیس  راه آهن عشق آباد و هیئت همراه  ، مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 ، معاون بازرگانی و رئیس گروه بازرگانی بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، معاون مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت و نمایندگان مرزبانی با هدف بحث و تبادل نظر در زمینه تسهیل مراودات ریلی بین ایران و ترکمنستان  در محل سالن اجتماعات اینچه برون برگزارگردید.

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گفت : در صورت همکاری و تامین واگن های باری از طرف راه آهن ترکمنستان ، تا 5 ماه  آینده 200 هزار تن حمل و نقل بار را شاهد خواهیم بود.

محمد رضا قربانی ادامه داد : راه آهن گرگان ­ اينچه برون بخشی از کريدور ريلی شرق دريای خزر بين سه کشور ايران٬ ترکمنستان و قزاقستان با هدف دسترسی آسيای ميانه بويژه کشورهای ترکمنستان و قزاقستان به آبهای خليج فارس و دريای عمان است  که این کریدور فرصت بسیار مناسبی برای طرفین می باشد که در حوزه ریلی فعال و روان تر ظاهر شوند.

وی افزود : اداره کل راه آهن شمال شرق 2 در راستای حمایت از شرکتهای بازرگانی و صادر کنندگان تخفیفات ویژه ای همچون تخفیفات  50 درصدی را لحاظ نمود تا شاهد رشدحمل و نقل در حوزه ریلی  اینچه برون باشد که اگر راه آهن ترکمنستان نیز تخفیفاتی به مشابه این برای بازرگانان و شرکتهای تجاری در نظر بگیر نقش بسزائی در افزایش و جذب بار و محمولات و حمل و نقل آنها با استفاده از خطوط ریلی را خواهد شد.

وی عنوان نمود : این جلسات به منظور تبادل نظر در زمینه بررسی موضوعات و مراودات ریلی درحوزه اینچه برون است که برگزاری این نشست های ریلی با حضور طرفین ( نمایندگان راه آهن ایران و ترکمنستان ) باعث مرتفع شدن موانع و مسائل حوزه ریلی شده که در نهایت باعث تسهیل امور حمل و نقل ریلی بین دو طرف  میگردد.

در ادامه رئیس راه آهن عشق آباد گفت : راه آهن ترکمنستان در راستای همگاری و مراودات برادرانه بین دو کشور و ارائه خدمات به شرکتهای تجاری همواره آماده ارائه و ارسال واگنها مخزندار ، لبه بلندو ... می باشد.

وی افزود : با وجود این خط ریلی ، راه آهن هر دو کشوربیش از پیش باید منسجم تر عمل نمایندو هر دو طرف در مورد جذب بارو حمل و نقل آن از این حوزه ریلی تلاشهای مضاعفی را باید انجام دهند  تا بتوانیم حمل و نقل بار از حوزه ریلی اینچه برون را افزایش داده و این حوزه را فعال تر نمایند.

در این نشست معاون اداره کل صنعت ، معدن و تجارت و هیئت ریلی ترکمن نیز به بیان دیدگاههای خود پیرامون تسهیل مراودات ریلی این حوزه پرداختندو اظهار نظر نمودند. 

 برگزاری جلسه مرزی با حضور هیئت ریلی ترکمنستان به میزبانی راه آهن  شمال شرق2

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمالشرق 2 -استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 718
  • کد خبر : 24141