عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مدیر کل راه آهن شمال شرق2 با ریاست اتاق بازرگانی گرگان


نشست مدیر کل راه آهن شمال شرق2 با ریاست اتاق بازرگانی گرگان

نشست مدیر کل راه آهن شمال شرق2 با ریاست اتاق بازرگانی گرگان

 مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 گفت : خطوط بین المللی گرگان اینچه برون همواره آماده حمل و نقل ، انتقال بار و ترانزیت کالا به حوزه کشور های شمالی می باشد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2، محمدرضا قربانی در نشستی که با رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان و یکی از بازرگانان و هیئت همراه داشت ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: یکی از مواردی که درحوزه ریلی شرق دریای خزر( خطوط ریلی گرگان اینچه برون ) در کنار جابه‌جایی مسافر برای ما حائز اهمیت است استفاده از خطوط ریلی برای حمل و نقل و انتقال بار و ترانزیت کالابه کشور های cis ( ترکمنستان ، قزاقستان ، روسیه و ...) می باشد.

 مدیر کل راه آهن شمال شرق2درادامه به همایش های بین مرزی نیز اشاره و افزود : برگزاری همایش های بین مرزی و مشترک در حوزه صادرات و واردات گامی موثر برای بازرگانان و تجار می باشد که خطوط ریلی شمال شرق دریای خزرنیز تسهیل صادرات و واردات و ترانزیت را برای آنان مهیا می نماید و حوزه خطوط ریلی اینچه برون آمادگی خود را برای صادرات محصولاتی همچون سیب زمینی ، مرکبات و ...را به کشور های قزاقستان و ترکمنستان اعلام می نماید.

 وی تاکید کرد: نشست مرزی می تواند مسائل و مشکلات حمل و نقل ریلی بین کشور های قزاقستان و ترکمنستان را برطرف نماید.

 رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان نیز دراین نشست به برخی اقدامات اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان پرداخت و افزود :ظرفیت ریلی اینچه برون در توسعه روابط با کشور های ترکمنستان و قزاقستان با اهمیت می باشد و تجارو بازرگانان همواره می توانند از خطوط ریلی اینچه برون برای صادرات محصولات استفاده نمایند .

 رمضان بهرامی اظهار داشت: با عنایت به شرایط خاص حمل محصولات فاسد شدنی از جمله سیب زمینی، تسریع در انتقال، مهم بوده و با همکاری مسئولان ذیربط کشورها میسر خواهد بود.

 وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و کشت وسیع محصول سیب زمینی در مزارع گلستان، همایش ملی سیب زمینی در استان برگزار خواهد شد، یاد آور میشود یکی از بازرگانان حاضر درجلسه نیز استفاده ازخطوط ریلی این حوزه را یکی از مهم ترین عوامل صادرات و ترانزیت کالا برای بازرگانان عنوان کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2- استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 1389
  • کد خبر : 19054