عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست خبری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اصحاب رسانه

به مناسبت بزرگداشت هفته دولت برگزار شد؛

نشست خبری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اصحاب رسانه

نشست خبری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اصحاب رسانه

 همزمان با سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر و به مناسبت 2-8 شهریور ماه آغاز هفته ی بزرگداشت دولت نشست خبری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اصحاب رسانه 31 مرداد ماه در محل سالن قدس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

در این نشست خبری که دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ، دکترسید علی حسینی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، معاونین و مدیران سازمان و جمع کثیری از خبرنگاران نشریات محلی و نمایندگان مطبوعات سراسری حضور داشتند.

حیدر علی رستمانی مدیر روابط عمومی سازمان ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه، در خصوص هفته بزرگداشت دولت گفت: هفته دولت نمادی است از وحدت مردم و دولت خدمتگزار که این وحدت و تلاش در جهت تحکیم آن سرافرازی، پیشرفت و اقتدار ایران عزیز را به دنبال خواهد داشت .

وی افزود: ما آرزومندیم دولتمردان خدمتگزار به مردم شریف ایران زمین در راستای گسترش جامعه ای اسلامی،خیزش بلندی برداشته و با عنایت معبود بی همتا و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت تحقق اهداف متعالی نظام مقدس موفق و موید باشند.

در ادامه دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، هفته دولت را بهترین فرصت برای تبیین گفتمان و بیان دستاوردها و خدمات نظام اسلامی خواند وبا اشاره به نامگذاری سال 95 با عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت:

پیرو ابلاغیه استانی، سازمان جهاد کشاورزی از اولین دستگاههایی بود که برنامه اش را در شورای ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سه جلسه پیاپی قرائت و تصویب کرد و بعد از تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی در نشست با همکاران توانستیم برش شهرستانی تمام برنامه های اقتصاد مقاومتی برای هر شهرستان را متناسب با هر شهرستان مشخص کنیم و قرار شد بر اساس سند اقتصاد مقاومتی کارمان را آغاز کنیم.

وی افزود: قرار شد بر اساس سند اقتصاد مقاومتی کارمان را آغاز کنیم،در این سند اقتصاد مقاومتی در 18 مورد وظیفه تعریف کردیم که پروژه های اصلی ما هستند و به مدیران شهرستان ابلاغ کردیم و برای هر پروژه یک مجری گذاشتیم و این مهم ترین برنامه ای است که در راستای شعار سال انجام دادیم.

دکتر مهاجر در خصوص چگونگی انجام این پروژه گفت: برنامه ی نظام نوین ترویج را تبیین کردیم و در آن استان را به 380 پهنه تقسیم و 380 کارشناس هم برای ان مشخص کردیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه افزود: در هر پهنه که بین 500 تا 3 هزار هکتار است متناسب با تعداد بهره برداران، کارشناس موظف شده که با کشاورزان در ارتباط باشد و نیاز کشاورزان را تشخیص داده و مشکلات را مشخص کند تا ما بتوانیم برای رفع این مشکلات تصمیم لازم را اتخاذ کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در ادامه گفت: با تولید و خرید حدود ۱ میلیون و پانصد هزارتن گندم بی سابقه ترین سال تولید این محصول دراستان رقم خورد.

دکتر مختار مهاجر با شکرگزاری به درگاه خداوند منان و از کوشش و زحمات کشاورزان و دست اندرکاران بخش کشاورزی استان در سال زراعی ۹۵-۹۴ تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه دکتر مهاجر و تعدادی از معاونین و مدیران سازمان به سوالات متعدد اصحاب رسانه پاسخ گفتند.

در پایان از دستاوردهای مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان از جمله تولید محصولات پروتیینی کانولا با استفاده از فرآیند فراغشایی، دستاورد نرم افزار اندروید راهنمای مزرعه ای شناسایی و مدیریت بیماری های گندم و دستاورد کشت نشایی رو نمایی شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .