عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگاه آموزشی آشنایی با قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز برگزار شد

توسط سازمان صنعت ،معدن و تجارت صورت گرفت؛

کارگاه آموزشی آشنایی با قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز برگزار شد

 کارگاه آموزشی بازرسان سازمان صنعت ،معدن و تجارت و اصناف استان بمنظور آشنایی با قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز وباهدف ایجاد وحدت رویه در شیوه های کنترل و مقابله با قاچاق کالا و درراستای افزایش سطح آگاهی آنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت گلستان ؛ این کارگاه آموزشی با حضور مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان ، نجفی معاون اداره کل تعزیرات حکومتی استان ، مهندس اصغری رئیس اداره نظارت و بازرسی و بازرسان در محل اتاق اصناف گرگان برگزار شد.

مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایجاد وحدت رویه در شیوه های کنترل و مقابله با پدیده قاچاق،تبیین رویکردهای فنی، نظارتی، و اجرائی ،بررسی اجمالی آثار سوء قاچاق بر جنبه های مختلف و بررسی مسائل و مشکلات اجرائی پس از اجرای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از اهداف این کارگاه آموزشی اعلام نمود.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت گلستان در این کارگاه با اشاره به نقش کلیدی و مهم بازرسان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : برای مبارزه مؤثر با قاچاق کالا نیاز به نظارت هوشمندانه و دقیق دستگاه های نظارتی و بویژه بازرسین در سطح عرضه می باشد و بازرسان باید به ضوابط و مقررات آشنایی کامل داشته باشند.

وی در ادامه به لزوم تداوم فعالیت جدی تر بازرسین در این حوزه تأکید کرد و افزود: با توجه به وضع موجود و برنامه های دولت تدبیر و امید انتظار می رود بازرسین با اراده ای قوی و روحیه ای مضاعف به ادامه فعالیت خود در راستای بهبود وضعیت بازار عرضه تلاش کنند.

وی افزود: در گذشته مقابله با سودجویان و منفعت طلبانی که اقدام به عرضه محصولات قاچاق می کردند بدلیل خلأهای موجود در قانون به سختی صورت می گرفت که با تصویب و اجرائی شدن قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز این خلأها پوشانده و یا کمتر شد.

مهندس قوانلوبا اشاره به نحوه برخورد بازرسان ادامه داد که تبعات برخورد خوب یا بد بازرسان به سازمان برمی گرددو بازرسان موظفند با اخلاق و برخورد خوب و مناسب با ارباب رجوع رفتار نمایند تا نظر و دید مردم نسبت به سیستم اجرایی مساعد گردد. وی افزود : بازرسین لازم است نسبت به شناخت ظرفیت های قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نحوه استفاده از ضوابط و مقررات و بکارگیری آنها و اعلام گزارش و پیگیری امورات تلاش کنند و به عنوان بازوی قدرتمند نظارت بر عرضه کالا در بازار همانطور که تاکنون به حمایت از تولید و تقویت اقتصاد کمک کرده اند در ادامه نیز با جدیت تمام به مبارزه با کالاهای قاچاق بپردازند تا بتوانیم در راستای پویایی اقتصاد با کاهش کالای قاچاق کمک نمائیم.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1515
  • کد خبر : 2538