عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای با فعالان حوزه ی بازی های رایانه ای کشور


نشست مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای با فعالان حوزه ی بازی های رایانه ای کشور

 

نشست مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای با فعالان حوزه ی بازی های رایانه ای کشور

 

 در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و استفاده از تمام ظرفیتها و امکانات بخش غیر دولتی در اجرای دوره های آموزشی مهارتی و توسعه کسب و کارهای نوین، جلسه ای هماهنگی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان و جمعی از فعالین بخش فناوری اطلاعات بویژه در حوزه بازی سازی و رباتیک و کارآفرینان حوزه ICT در محل دفتر مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان ، مهندس تیرانداز ضمن تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله با بیان اهداف و سیاستهای اداره کل در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و سهم آموزش فنی و حرفه ای در ایجاد و توسعه اشتغال پایدار ، گفت: این اداره کل در این راستا و نیز در جهت هدف گذاریهای اقتصادی استان در اسناد توسعه اشتغال و سند چشم انداز، یکی از مهمترین برنامه های خود را همکاری با بخش غیر دولتی بویژه کارآفرینان جوان در عرصه کسب و کارهای نوین و بالاخص حوزه فناوری اطلاعات قرار داده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه افزود: در عصر نوین مهمترین رکن اشتغال، نیروی انسانی متخصص و خبره است. نیرویی که بتواند  ضمن تسلط کامل و تخصصی به یک حوزه خاص بتواند در یک تیم نیز کار کند بنابراین آموزش فنی و حرفه ای باید بتواند ضمن ارائه آموزشهای تخصصی شغلی آموزشهای مهارتهای کارآفرینی را به صورت عملی ارائه نماید. در این جهت برگزاری سمینارهای عملی و استارت آپها و حمایت از شتابدهنده های کسب و کار در کنار آموزشهای مهارتی می تواند این هدف را تحقق بخشد.

در ادامه یعقوبی مدیر عامل بنیاد ایرانا ، انصاری مدیر مجموعه فاتحان ثریا ، صالحی مدیر شتاب دهنده ی آوا گیم و آزاد مدیرعامل شرکت بازی سازان جوان و جشنواره بازی سازان مستقل  ضمن بیان مطالب آمادگی خود را برای همکاری و انعقاد تفاهمنامه اعلام نمودند . آزاد ،تجاری سازی و رسیدن به کسب و کار پایدار را از اهداف شرکت دانسته و اشاره نمود موج موضوع ساخت بازهای رایانه ای بیشتر در تهران متمرکز میباشد و سعی بر این داریم در شمال کشور نیز پایگاههایی ایجاد شود .وی شبکه سازی و فرهنگ سازی و ترویج این نوع کسب و کار و حمایت از سوی شتاب دهنده ها البته با ساختار بومی شده را از اهداف مجموعه دانست.تیم سازی ،مشاوره و تزریق مالی و حمایت توسط سرمایه گذار نیز از جمله موضوعاتی بود که توسط نامبرده مطرح شد.

آزاد در ادامه گفت : در صورت موافقت اداره کل با تجهیز و راه اندازی کارگاه کارآفرینی فناوری اطلاعات در زمینه تیم سازی بازیهای رایانه ای در مرکز شماره دو خواهران گرگان، میتوان ضمن برگزاری کارگاههای آموزشی مباحث کارآفرینی ، اجرای استارت آپ ها و حمایتهای اشتغالی از کارآموزان مهارت آموخته را پیگیری و اجرایی نمود.

این جلسه با موضوع تدوین تفاهمنامه همکاری و شروع فعالیتهای مشترک در یکی از کارگاههای حوزه آموزش فنی و حرفه ای به اتمام رسید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .