عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آمادگی تیم مهارت استان گلستان برای حضور در هفدهمین مسابقات ملی مهارت کشور


آمادگی تیم مهارت استان گلستان برای حضور در هفدهمین مسابقات ملی مهارت کشور

آمادگی تیم مهارت استان گلستان برای حضور در هفدهمین مسابقات ملی مهارت کشور

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان از آمادگی تیم مهارت استان برای حضور در هفدهمین مسابقات ملی مهارت کشور و انتخابی چهل و چهارمين مسابقات جهاني مهارت _ ابوظبي- 2017 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، ابوالفضل تیرانداز با اعلام این خبر ، تصریح کرد: هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با هدف شناسایی جوانان نخبه مهارتی کشور با ارسال منشور مسابقات در دی ماه سال 1394 آغاز شد و ثبت نام متقاضیان از اواخر اسفند ماه سال 1394 شروع و تا پایان روز 15/2/95 ادامه یافت . مرحله شهرستانی هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در 31 حرفه مهارتی روز شنبه 25 اردیبهشت ماه در استان گلستان برگزار گردید. وی در ادامه گفت : در مجموع 950 نفر از خواهران و برادران در 29 حرفه در این آزمون شرکت کردند. تیرانداز افزود از این تعداد 178 نفر به مرحله استانی راه پیدا نمودند .پس از آن مرحله استانی هفدهمین مسابقات ملی مهارت با حضور این 178 کارآموز و در 18 حرفه، در روزهای 7 و 8مرداد، در 7 حوزه آزمون برگزار گردید. در این مرحله پس از ارزیابی کارشناسان و مربیان مربوطه در هر رشته، نفرات برگزیده مشخص و برای اعزام به هفدهمین دوره مسابقات کشوری برنامه آماده سازی مهارتی آنها آغاز گردید. تیم منتخب جهت شرکت در مرحله کشوری از 11 نفر در 9 حرفه (9 نفر مرد و2 نفر زن) تشکیل شده که شامل حرفه های آشپزی ، تاسیسات الکتریکی ، تبرید و تهویه ، جوشکاری ، خیاطی (فناوری مد) ، ساخت وتولید تیمی، طراحی وب، فناوری طراحی گرافیک و راهکارهای نرم افزاری برای تجارت می باشد.

تیرانداز افزود: مسابقات مرحله کشوری از 2 الی 5 آبان ماه در استان البرز ومرکز تربیت مربی کرج برگزار می گردد. در ادامه وی تاکید نمود ارتقاء فرهنگ مهارت آموزي در ميان جوانان، معرفي آموزش‌هاي مهارتی واهميت نقش آن در توسعة اقتصاد به عموم مردم وجلب نظر مسئولان، بنگاه‌هاي اقتصادي، صنايع وصنوف برای مشاركت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملي مهارت، ايجاد فرصتي مناسب برای تبادل اطلاعات فني و تجارب حرفه‌اي، شناسايي ومعرفي افراد ماهر ونخبه به صنايع وبنگاه‌هاي اقتصادي و فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان كشور از جمله اهداف برگزاري مسابقات ملي مهارت است.

در انتها مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان اشاره نمود برگزیدگان نهایی شانزدهمين و هفدهمين مسابقات ملی مهارت پس از شركت در اردوهاي آماده سازي و گزينش نهايي، درچند رشته منتخب به چهل و چهارمين مسابقات جهانی مهارت که در سال 2017 در ابوظبي برگزار می شود، اعزام خواهند شد. شایان ذکر اینکه علی درویشی کارآموز گلستانی و دارنده مدال طلای شانزدهمین دوره مسابقات ملی در حال آماده سازی برای انتخاب نهایی مسابقات جهانی مذکور می باشد. استان گلستان درچهل و سومین مسابقات جهانی برزیل نیز در رشته جوشکاری ، داود قجه زاده جوان شایسته روستای پنج پیکر را در لیست تیم اعزامی کشور داشت.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .