عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گنبدکاووس به عنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی معرفی می شود


گنبدکاووس به عنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی معرفی می شود

گنبدکاووس به عنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی معرفی می شود

 

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از معرفی شهر گنبد کاووس بعنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان مهندس ابراهیم کریمی  روز شنبه در جلسه ساماندهی محوطه گنبد قابوس که با حضور عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، گفت: تنوع اقوام و صنایع دستی مرتبط با آن در گنبدکاووس سبب شد تا این شهر به عنوان پنجمین شهر کشور پس از شهرهای اصفهان، تبریز، مشهد و لاله جین برای نامزدی شهر جهانی صنایع دستی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جهت ثبت، پیشنهاد شود.

وی گفت: درصورت تصویب این پیشنهاد در سازمان ، گنبدکاووس به سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یوسنکو) برای تصویب به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی می شود.

وی همچنین در ادامه از ایجاد مرکز تخصصی زیورآلات ترکمن و آغاز عملیات احداث موزه بزرگ گلستان نام برد و گفت : این دو پروژه در یک تا دو ماه آینده  عملیات اجرایی آن اغاز خواهد شد و کار مطالعات موزه بزرگ به پایان رسیده عملیات اجرایی این طرح با برگزاری مناقصه آغاز می شود.

مهندس کریمی همچنین از راه اندازی نخستین پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی استان  گلستان در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: راه اندازی این پایانه صادراتی در کارگروه اشتغال استان نیز تصویب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین از پیش بینی اعتبار خاص برای طرح ساماندهی محوطه برج قابوس در شهر گنبدکاووس خبر داد و گفت: علاوه براین طرح احداث سرویس بهداشتی دربخشی از محوطه توسط این دستگاه ایجاد خواهد شد.

مهندس ابراهیم کریمی در پایان این جلسه پیشنهاد کرد، 10 تیرماه سالروز ثبت جهانی گنبد قابوس در فهرست یونسکو به عنوان روز گنبدکاووس نامگذاری شود

 

گنبدکاووس به عنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی معرفی می شود

 

گنبدکاووس به عنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی معرفی می شود


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .