عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین یادواره 30شهید مداح و شاعر آئینی گلستان برگزار شد


اولین یادواره 30شهید مداح و شاعر آئینی گلستان برگزار شد

 مدیر کل بنیادشهید و امورایثارگران استان گلستان از برگزاری اولین یادواره شهداء مداح و شاعران آئینی گلستان با سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی فرد عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا و مداحی کربلایی علی شریفی در گرگان خبرداد.

به گزارش ایثار واحد گلستان ؛ پنج شنبه بیست آبان 95 از ساعت 8.30 الی 12 همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی ، اولین یادواره شهدای مداح و شاعران آئینی استان گلستان با حضور علی اصغر فاضلی مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان گلستان ، خورسندی ریاست کانون مداحان و شعرای آیینی کشور، ولی نژاد مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان ، طالع زاری معاون فرهنگی بنیاد استان ، حجت الاسلام والمسلمین طاهری نماینده آستان قدس ، سرهنگ حسین کریمی جانشین سپاه نینوا گلستان ، مداحان ،مسئولین و شورای هیات های مذهبی و خانواده شهداء و ایثارگران در مهدیه امامزاده نور گرگان برگزار شد.

فاضلی مدیر کل بنیاد استان گلستان در حاشیه این مراسم گفت: برگزاری یادواره شهدای مداح وشاعر در استان گلستان نشات گرفته از نقش بسزای این عزیزان در دوران دفاع مقدس است ، که وظیفه انتقال فرهنگ عاشورا و ایجاد روحیه در بین رزمندگان را ازطریق بیان اشعار حماسی و مداحی بر عهده داشتند .

وی اظهار داشت : یکی از نقش های مهم شاعران و مداحان در هشت سال دفاع مقدس ایجاد روحیه قبل و بعد از عملیات بود که تحولی عزیم را در بین رزمندگان بوجود می آورد ، شهدای مداح وشاعر از پیشگامان ترویج و توسعه فرهنگ شهادت در زمان خود بودن که بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، عضو هیات عالی حل اختلاف قوا، در اولین یادواره شهدای مداح و شاعران آئینی استان گلستان گفت: حیات فردی جایگاه مهمی دارد و در آموزه های دین مورد توجه قرار گرفته است، انسان باید حیات داشته باشد و برای رسیدن به کمال فردی تلاش کند.

وی افزود: تا افراد بشر متحول نشوند جامعه بشری متحول نمی شود، در کنار حیات فردی حیات خانوادگی مورد توجه است، کوچکترین هسته جامعه خانواده است، باید به حیات خانواده بیاندیشیم، خانواده مورد توجه انبیا الهی است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم و آموزه های اسلام نگاه به یک جامعه زنده انسانی و اسلامی دارد و آموزه های لازم برای شکل گیری این جامعه پویا در اختیار انسانهاست، یکی از مهمترین اهداف اسلام از فرهنگ متعالی امامت و ولایت، «مدیریت و زعامت و رهبری جامعه بشری و اسلامی» است، امام مهمترین رسالتش زعامت و مدیریت علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه جامعه باید مدیریت بشود، ابراز کرد: اگر امامت و رهبری آنگونه که اسلام اراده کرده است شکل نگیرد کل جامعه در معرض آسیب قرار می گیرد، امام حسین (ع) به جان مقدس خود قسم می فرمایند و می گویند باید قرآن حکومت کند و رهبر جامعه از صلاحیت لازم برای مدیریت و حاکمیت قرآن در جامعه برخوردار باشد.

حجت السلام ابوترابی فرد با اشاره به جایگاه جامعه در آینه دین، تصریح کرد: جامعه در نگاه دین از چنین جایگاه فاخری برخوردار است، بسیاری از آیات قرآن ناظر بر حیات اجتماعی است، همانچه که مورد غفلت واقع شد، آنانکه آموزه های دین را نمی فهمند و دلهای بیمار دارند نگاه ما را از حیات سیاسی و اجتماعی به حیات فردی و خانوادگی معطوف می دارند.

شایان ذکر است بنیاد شهید و امورایثارگران به عنوان عضو یادواره شهدای مداح و شاعران آیینی استان محسوب می گردد.

لازم به ذکر است در پایان از 30 خانواده شهید مداح و شاعر این یادواره توسط مدیر کل بنیاد و مسئولین ارشد استانی با اهداء هدیه و قرآن نفیس تقدیر به عمل آمد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .