عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » كانون پرورش فكري به عنوان نهادي پژوهش محور، مركز تفكر و خلاقيت است

نماينده مردم راميان و آزادشهر در طي بازديدي از مركز آزادشهر بيان داشت:

كانون پرورش فكري به عنوان نهادي پژوهش محور، مركز تفكر و خلاقيت است

كانون پرورش فكري به عنوان نهادي پژوهش محور، مركز تفكر و خلاقيت است

نمايده مردم راميان و آزادشهر در نشست هم انديشي با مديركل كانون پرورش فكري و مربي مسولان مراكز فرهنگي هنري آزادشهر و راميان از كانون پرورش فكري به عنوان نهاد پژوهش محور، مركز تفكر و خلاقيت نام برد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان، در اين نشست دكتر علیرضا ابراهيمي از كانون پرورش فكري به عنوان محل تغذيه روح و فكر بچه ها نام برده و بيان داشت: كار كانون به دليل ارتباط با بچه ها و توليد فكر و انديشه قابل احترام است.

نماينده مردم راميان و آزادشهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قدمت 50 ساله كانون پرورش فكري، اين نهاد را از ساير دستگاه ها مهم تر خوانده و از كانون به عنوان مركز تفكر، خلاقيت، پژوهش محور و محلي كه براي كار دست بچه ها ارزش قائل است نام برد.

ايشان ضمن تاكيد بر توجه به نيازهاي واقعي كودكان و نوجوانان و با توجه به توليد برنامه هاي مختلف توسط 217 شبكه ماهواره اي، خواستار فعاليت بيشتر در حوزه فضاي مجازي شد.

نگاه ويژه به روستاها و حاشيه شهرها،توجه به كار فرهنگي براي مقابله با هجمه هاي فرهنگي و توجه به توليدات بچه ها از ديگر مواردي بود كه در اين نشست توسط نماينده مردم آزادشهر و راميان در مجلس شوراي اسلامي مطرح گرديد.

هم چنين عبدالرحيم سيفي مديركل كانون پرورش فكري گلستان ضمن قدرداني از نگاه فرهنگي و ارزشمند نماينده مردم راميان و آزادشهر در مجلس شوراي اسلامي از كانون به عنوان تنها نهاد تخصصي در زمينه غني سازي مطلوب اوقات فراغت كودكان و نوجوانان در طول سال نام برده و افزود: داوطلبانه بودن، علاقه و اشتياق بچه ها به حضور در كانون، قدرت انتخاب و احترام به سلائق و علاقه آن ها و ارتباط چهره به چهره مربيان با اعضا از جمله ويژگي هايي است كه كانون را از ساير دستگاه هاي فرهنگي متمايز مي سازد.

عبدالرحيم سيفي رويكرد كانون را در ارائه فعاليت ها پرورش قوه تفكر و انديشه و افزايش خلاقيت دانسته و بيان داشت: اگر چه محور فعاليت هاي مراكز فرهنگي هنري كتاب و كتاب خواني است اما در كنار امانت كتاب فعاليت هاي 40 گانه با موضوعات فرهنگي، هنري، ادبي، علمي و اسلامي در مراكز انجام شده كه به دليل قالب زيبا و جذاب با استقبال بچه ها مواجه مي شود.

مديركل كانون از مهارت آموزي و توجه به توليدات و هنر دست بچه ها به عنوان يكي ديگر از مزيت هاي كانون پرورش فكري ياد نموده و بيان داشت: كودكان 6 الي 17 سال با حضور در مراكز فرهنگي هنري و در سايه هدايت هاي حكيمانه و دلسوزانه مربيان توانمند و آگاه به حوزه روان شناسي كودك و نوجوان، در كنار دانايي به توانايي هاي لازم در بخش هاي مختلف از جمله مهارت خواندن، خوب ديدن، شنيدن و خوب صحبت كردن دست پيدا مي كنند.

عبدالرحيم سيفي توجه به كودكان مناطق روستايي و حاشيه شهر و با نيازهاي ويژه را يكي ديگر از سياست هاي كانون گلستان برشمرده و تصريح كرد: در همين راستا و با هدف ايجاد بستر مناسب براي دسترسي آسان اكثر كودكان توسعه كتاب خانه هاي سيار روستايي و فراگير را در دستور كار قرار داديم كه به حمدالله هم اكنون 8 كتاب خانه سيار و سه مركز فراگير مشغول خدمت رساني به اين بچه ها مي باشد.

افتخار آفريني اعضا و مربيان در عرصه هاي ملي و بين المللي، افزايش چندين برابري درآمدهاي اختصاصي، افزايش آمار اعضا، كتاب، حمايت از توليدات كتاب خانه اي و انتشار اولين كتاب نوقلمان، جلب مشاركت خانواده ها با اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري همانند قصه گويي شبانه و نمايش خانگي و راه اندازي كتاب خانه اولياي كانوني، تعامل با ساير نهادها و دستگاه ها و معرفي ظرفيت هاي كانون به جامعه، فعال سازي كاميونت نمايش سيار و توجه به فعاليت هاي ديني از جمله تشكيل گروه هاي تعزيه، پرداختن به فناوري هاي نوين و هدايت بچه ها به استفاده درست از تلفن همراه با اجراي برنامه كتاب همراه از ديگر مباحثي بود كه توسط مديركل كانون مطرح گرديد.

گزارش فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی کانون پرورش فکری در کنار بیان افتخارات ملی و استانی کودکان و نوجوانان شهرستان آزادشهر و رامیان توسط مربی مسئولان مراکز و هم چنین اهدای دست ساخته های کودکان و مربیان کانونی به نماینده مردم رامیان و آزادشهر از دیگر برنامه های این نشست بود.

 

كانون پرورش فكري به عنوان نهادي پژوهش محور، مركز تفكر و خلاقيت است

 

كانون پرورش فكري به عنوان نهادي پژوهش محور، مركز تفكر و خلاقيت است

 

كانون پرورش فكري به عنوان نهادي پژوهش محور، مركز تفكر و خلاقيت است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .