عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گردهمايی مديران شهرسازی و معماری راه و شهرسازی کشور در گرگان برگزار شد


گردهمايی مديران شهرسازی و معماری راه و شهرسازی کشور در گرگان برگزار شد

گردهمايی مديران شهرسازی و معماری راه و شهرسازی کشور در گرگان برگزار شد

گردهمایی مدیران شهرسازی و معماری سراسر کشور با حضور دکتر حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و معاون عمرانی استانداری گلستان روز سه شنبه در گرگان مرکز این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان گلستان، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، هدف از برگزاری این گردهمایی را، هم اندیشی و بررسی مشکلات، بهره مندی از رهنمودهای مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی و انتقال تجربیات استان های موفق برای رسیدن به شهر آرام و با رفاه بیشتر بيان كرد.

مهندس "علی بخش رستمی" در اين گردهمايي با اشاره به اينكه رویکرد شهری امن و با آسایش برای مردم و برنامه ریزی و اقدامات راهبردی در جهت توسعه شهري جزو تکالیف ماست، افزود: آنچه امروز مبتلا به آن هستیم حالت دوگانگی در توسعه شهرهاست به طوری كه تمام تلاش ها بايد در جهت اين موضوع باشد تا فرهنگ ایرانی، اسلامی و ملی در نمود شهرسازی ها خود را آشکار کند.

به گفته وی، در شرایطي كه برخي از اقدامات وارداتی بر توسعه شهرها تحمیل مي شود لازم است اقدامات توسعه شهري را به سمت رويكردهاي اصلي معماري و شهرسازي كشور كه همان دستيابي به شهرهاي آرام و با آسايش است، پیش برد.

رستمي اظهارداشت: همچنين بايد تلاش شود كه در مطالعات طرح های جامع و تفصیلی، اقدامات بهبود و اصلاح توسعه شهري لحاظ شود.

در گردهمايي مديران شهرسازي و معماري ادارات كل راه و شهرسازي سراسر كشور به بررسي موانع و مشكلات فراروي توسعه شهري پرداخته شد.

همچنين بنا به اهميت موضوع و پيرو اين گردهمايي، سمينار ملي "سيماي مطلوب شهري، هويت ديروز، نياز امروز، حقوق فرداي شهروندان"، با حضور شهرداري ها و سازمان نظام مهندسي به عنوان دستگاههاي متولي امر ساخت و ساز و همچنين جامعه دانشگاهي، روز چهارشنبه 30 مهرماه جاري در تالار فخرالدين اسعد گرگاني برگزار مي شود.

در اين سمينار، دكتر حناچي (معاون محترم وزير و دبير شوراي عالي شهرسازي ومعماري ايران)، دكتر ايزدي (معاون محترم وزير راه و شهرسازي و رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران ) و مسوولان ارشد استان، سخنراني خواهند داشت.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .