عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بافت هاي تاريخي با نگاه شهرسازي و شهروندمداري مردم احيا مي شوند

مدير شهرسازی راه و شهرسازی گلستان :

بافت هاي تاريخي با نگاه شهرسازي و شهروندمداري مردم احيا مي شوند

بافت هاي تاريخي با نگاه شهرسازي و شهروندمداري مردم احيا مي شوند

به اعتقاد مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، مردم با نگاه شهرسازي و شهروندمداري مي توانند در حفظ و احياي بافت هاي تاريخي به دولت كمك كنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "عيسي مهري" در نخستين سمینار کشوری «سیمای مطلوب شهری، هویت دیروز، نیاز امروز، حقوق فردای شهروندان» در تالار فخرالدين اسعد گرگاني گفت: هم اكنون در دولت تدبير و اميد ظرفيت مناسبي براي اين اقدام با اعتقاد راسخ به انسان، شهروند و فرهنگ مداري در شهرها فراهم شده است.

به گفته وي، برگزاري سمينارهايي از اين دست نيز، شروعي براي چهره هاي جديد شهري و پاياني براي چهره آشفته شهرهاي ما خواهد بود.

دبير برگزاري سمينار سيماي مطلوب شهري گفت: واقعيت موجود اين است كه روند اجراي طرح هاي جامع شهري به دلايل مختلف روز به روز در حال از دست رفتن است و هيچ فردي خود را مقصر و متولي آن نمي داند.

مهري با بيان اينكه سیمای شهری بواسطه انقلاب صنعتی و پدیده جهانی شهرنشینی دست خوش تغییر شده است، گفت: اکنون با ضوابط و مقررات مناسب می توان چهره شهر را مجدا ترسیم کرد.

وی افزود: احیای سیمای شهری باید متناسب با تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم اقوام ساکن در این سرزمین باشد ضمن اینکه می توان توسعه پایدار شهری را با ایجاد برخی فضاهای منسجم، مناسب و منطقی بین عناصر شهری و بافت های قدیم فراهم کرد.

نخستين سمینار کشوری «سیمای مطلوب شهری، هویت دیروز، نیاز امروز، حقوق فردای شهروندان» با حضور معاونين وزير راه و شهرسازي، مسوولان گلستان و مديران شهرسازي و معماري ادارات كل راه و شهرسازي كشور و جامعه دانشگاهي در گرگان برگزار شد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .