عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پرداخت 75 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی ثبت نام شده در سامانه بهین یاب


پرداخت 75 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی ثبت نام شده در سامانه بهین یاب

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور از پرداخت مبلغ 75 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و یا طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند، خبر داد.

 علی یزدانی روز سه شنبه درحاشیه بازدید از ناحیه صنعتی 'آقچلی' گنبدکاووس اظهار داشت: این میزان تسهیلات در راستای رونق تولید در سالجاری به 10 هزارو 514 واحد تولیدی که درسامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند، پرداخت شده است.

 وی افزود: از چند ماه پیش که دولت تصمیم به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد نبمه فعال و یا طرح های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد با هدف ایجاد اشتغال پایدار گرفت، تا عصر روز گذشته در مجموع پرونده 10 هزار و 745 واحد تولیدی ثبت نام شده در سامانه بهینه یاب منجر به عقد قرارداد در بانک ها شده است.

 یزدانی با بیان اینکه میزان تسهیلات عقد قرارداد شده واحد تولیدی در مجموع 80 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 75 هزار میلیار ریال آن پرداخت شده است، اضافه کرد: این تسهیلات به غیر از تسهیلاتی است که خازج از سامانه بهینه یاب از سوی دولت، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و یا بانک ها به صورت مستقیم پرداخت می شود.

 وی از دست مطالعه و احداث بودن 69 واحد تصفیه خانه فاضلاب در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 47 واحد در دست مطالعه و 22 واحد نیز در حال احداث است که تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسند.

 مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادآور شد: هم اکنون 188 واحد تصفیه خانه فاضلاب در 952 شهرک و ناحیه صنعتی کشور فعال می باشد که با واحدهای در دست مطالعه و ساخت، تعداد آنها به 260 واحد افرایش می یابد.

 وی همچنبی از صدور 96 هزار فقره جواز صنعتی با اشتغالزایی دو میلیون و 700 هزار نفر در سال های گذشته از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت حبر داد و گفت: از این تعداد 88 هزار و 122 واحد با اشتغالزایی دو میلیون و 500 هزار نفر پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه درسفری یک روزه به استان گلستان صبح امروز از شهرک های صنعتی شهرستان های رامیان، آزادشهر، مینودشت و گنبدکاووس و نیز ناحیه صنعتی آقچلی در روستای آقچلی این شهرستان در شرق استان گلستان بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات این شهرک ها را بررسی کرد.

 علاوه بر بازدید از واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی اشاره شده در شرق گلستان، بازدید از شهرک صنعتی علی آباد کتول، ناحیه صنعتی فاضل آباد، شهرک صنعتی شماره یک و 2 گرگان، شهرک صنعتی کردکوی و شهرک صنعتی بندرگز از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان گلستان است.

 درحال حاضر از مجموع یک هزارو 11 قرارداد منعقد شده در 21 شهرک و ناحیه صنعتی استان گلستان، 669 واحد با سرمایه گذاری هفت هزار و 303 میلیارد ریال و اشتغالزایی تعداد 12 هزار و 505 نفر درحال بهره برداری هستند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .