عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صنایع دستی با حفظ جنگل و توسعه پایدار روستاها شکل می گیرد

مهندس ابراهیم کریمی در نشست با تشکل های فعال استان:

صنایع دستی با حفظ جنگل و توسعه پایدار روستاها شکل می گیرد

صنایع دستی با حفظ جنگل و توسعه پایدار روستاها شکل می گیرد

 مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در نشست با تشکل های غیر دولتی فعال استان گفت: صنایع دستی با حفظ جنگل و توسعه پایدار روستاها شکل میگیرد.

 به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نشست هم اندیشی در خصوص تعاملات بیشر و ارایه بسته های تسهیلاتی به سمن ها با حضور مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل این دستگاه اجرایی و با شرکت تشکل های غیردولتی فعال استان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

 مهندس کریمی در ابتدای این نشست توجه به میراث و آثار با ارزشی تاریخی استان را از جمله موضوعات مهم برشمرد و گفت: تشکل های مردم نهاد که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند، به موضوعات میراث فرهنگی استان توجه بیشتری داشته باشند و در جهت شناسایی و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی استان در کنار این اداره کل باشند.

 وی با اشاره به تلاشها و حمایت های تشکل های غیر دولتی از برخی دستگاه های اجرایی استان افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان هم با همکاری و تعامل بیشتر و ارتباط نزدیک با این تشکل ها از ظرفیت آنها در جهت توسعه صنعت گردشگری استان استفاده نماید.

 مهندس کریمی در ادامه به ایام نوروز و شروع سال جدید اشاره کرد و افزود: نوروز فرصت بسیار خوبی است که تشکل ها با معرفی جاذبه های تفریحی، توریستی، فرهنگی، تاریخی و ... به گردشگران داخلی و خارجی انها را با استان گلستان آشنا و ظرفیت های گردشگری این استان را معرفی نمایند.

 وی همچنین اعلام کرد: تشکل های غیر دولتی وابسته به این اداره کل می توانند در نمایشگاههای صنایع دستی که در شهرها و یا روستاها برگزار می شود شرکت نمایند و همچنین در کلاسهای آموزشی صنایع دستی شرکت و پروانه فعالیت دریافت نمایند و از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استفاده کنند.

 کریمی در ادامه افزود: در حوزه معاونت گردشگری هم دوره های آموزشی، کارگاه ها آموزشی و صدور مجوزها در حوزه ی گردشگری برگزار می گردد و تشکل های مردم نهاد در این حوزه هم میتوانند فعالیت نمایند.

 وی همچین با اشاره به حوزه معاونت میراث فرهنگی افزود: در این حوزه هم این آمادگی وجود دارد که ساختمانهای تاریخی مرمت شده را برای برگزاری جلسات، همایش ها، جشن ها و برگزاری هر مراسم دیگری که تشکل های غیر دولتی خواستار باشند در اختیار آنها قرار دهیم.

 مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان این نشست یادآور شد: اطلاع رسانی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان به عهده این اداره کل واگذار شده است و ما این آمادگی را داریم که بروشورهایی را با مباحث حقوق، تکالیف، موارد آموزشی و توجیهی و... را به چاپ برسانیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .