عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلوگيری از توسعه محدوده های شهری سياست فعلی ماست

مديرکل دفتر طرح های کالبدی وزارت راه و شهرسازی:

جلوگيری از توسعه محدوده های شهری سياست فعلی ماست

جلوگيری از توسعه محدوده های شهری سياست فعلی ماست

مدیرکل دفتر طرح های کالبدی وزارت راه و شهرسازی گفت: مهمترین سیاست ابلاغی فعلی این دفتر، جلوگیری از توسعه محدوده های شهری می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "ابوالقاسم وحدتي اصل" در حاشیه نخستین گردهمايي مديران شهرسازي و معماري ادارات كل راه و شهرسازي كشور در گرگان اظهارداشت: در حال حاضر، ساخت و سازها و توسعه شهرها در خارج از ضوابط شهری، مشکلاتی را ایجاد کرده که متولیان شهرسازی را به سمت جلوگیری از این مسایل با اجرای رویکردهای جدید سوق داده است.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط و محدودیت های اقتصادی موجود، تنها راه تولید ثروت در شهرسازی متمرکز شده است، افزود: نمونه کوچک آن روستای زیارت گرگان است که 20 سال پیش دارای هویتی بود و امروز به فضایی در جهت سودجویی عده ای تبدیل شده است.

وحدتی اظهارداشت: مشکلات ما در تهیه طرح ها نیست بلکه در ذی نفوذهاست و سیاست های شهرسازی نیز مغایر با این ذی نفوذان است.

مدیرکل دفتر طرح های کالبدی وزارت راه و شهرسازی گفت: شهرسازی کشور ترک خورده و راه حل آن یک موضوع چند بعدی است.

وحدتی افزود: با رشد صنعت و توسعه اقتصاد سالم، گرایش مردم به سمت دیگری خواهد رفت و جویندگان ثروت به توسعه شهرها و ساخت و سازها روی نمی آورند.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهرها باید هماهنگ با برنامه های شهرسازی باشد، اظهارداشت: هم اکنون به دلیل محدودیت در تولید، تمام مشاغل به نوعی دنبال مشارکت در ساخت و ساز ساختمان و مسکن برای دستیابی به منابع ثروت هستند که مشکل ساز شده است.

وحدتی اصل اضافه کرد: وظیفه داریم که پیگیر تهیه طرح های دارای منطقی باشیم و توسعه بر مبنای پیش بینی جمعیت شهرها اتفاق افتد.

به گفته وی، یکی از مشکلات فعلی شهرها، کمبود خدمات است و مشکل دیگر، تمرکز ثروت در شهرها و سیل هجوم مهاجرت روستاییان به شهرها بویژه کلان شهرهاست که باعث سکونت در اطراف شهرها و تبدیل این سکونت ها به سکونتگاههای غیر رسمی می شود.

وحدتی اصل با بیان اینکه این سکونتگاهها خوابگاههایی سربار شهرهستند، افزود: باید توسعه شهرها به گونه ای باشد که پاسخگوی جمعیتی که از اطراف شهر می آیند نیز، باشد.

نخستین گردهمايي مديران شهرسازي و معماري ادارات كل راه و شهرسازي كشور به منظور بررسي مشكلات و انتقال تجربيات و بهره مندي از رويكردهاي نوين وزارت راه و شهرسازي در اين بخش با حضور معون شهرسازي و معماري اين وزارتخانه و مسوولان استان گلستان به مدت يك روز برگزار شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .