عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه تبیین موضوعات تخصصی فناوری اطلاعات با محوریت طرح نما و شمیم

در اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان برگزار شد:

جلسه تبیین موضوعات تخصصی فناوری اطلاعات با محوریت طرح نما و شمیم

جلسه تبیین موضوعات تخصصی فناوری اطلاعات با محوریت طرح نما و شمیم

 به منظور توسعه فناوری اطلاعات در اجرای دوره های آموزشی و حمایت از بخش خصوصی در زمینه آموزشهای مجازی در سازمان آموزش فنی وحرفه ای، جلسه تبیین موضوعات تخصصی فناوری اطلاعات با محوریت طرح نما و شمیم در اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان این جلسه با حضور مهندس تیرانداز مدیرکل ، معاون آموزش استان ، روسای مراکز گرگان و، روسای ستادی، رئیس کانون انجمن صنفی آموزشگاههای استان و کارشناسان مربوطه در سالن کنفرانس اداره کل برگزارگردید.

 درابتدا مدیرکل محترم توضیحات کاملی در خصوص طرح های نما و شمیم و سایر برنامه های مطرح شده در طرح مذکور بیان فرمودند و در پایان مقرر گردید اقدامات جمع بندی شده از جلسه جهت پیشبرد این 2 طرح انجام پذیرد .

 چک لیست های دریافت نماد های نما و شمیم طوری طراحی شده که هر کس این دو نماد را از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دریافت کند نماد اعتماد الکترونیکی که مربوط به کسب و کار هست نیز می تواند بگیرد .

 نمادهای مختلفی جهت بهبود و صحت اطلاعات سایت های مختلف مجازی وجود دارد از جمله: نماد ساماندهی که مربوط به رسانه های دیجیتال هست و متولی آن وزارت ارشاد می باشد .

 نماد اعتماد الکترونیک که مربوط به کسب و کار های الکترونیکی میباشد و متولی آن وزارت صنعت ، معدن و تجارت هست .

 نماد دولت الکترونیک که مربوط به خدمات الکترونیک می باشد و متولی آن سازمان مدیریت و برنامه ریزی هست .

 در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای بالا بردن کیفیت محتوی های آموزشی و ایجاد اطمینان در مصرف کننده دو طرح نما و شمیم در در دستور کار خود قرار داده است :

 

نما :

 نما مخفف نشان مهارت آموزی الکترونیک است و هر سایت مجازی که بخواهد در زمینه تولید محتوی فعالیت کند و یا هر فعالیت آموزشی دیگری انجام دهد باید این نماد را از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دریافت کند .

 دریافت نماد نما از طریق سایت nama.irantvto.ir امکان پذیر می باشد .

 روند دریافت مجوز :

 • هر فرد حقیقی ، حقوقی یا دستگاهها و ارگانهای دولتی که می خواهد یک سایت مجازی برای فعالیتهای آموزشی داشته باشد باید در سایت مذکور ثبت نام نماید .

 • تکمیل مشخصات فردی و احراز هویت شخص توسط اداره ثبت احوال

 • تکمیل اطلاعات محل سکونت و شماره تلفن مستقیم و همراه و احراز هویت فیزیکی

 • تکمیل اطلاعات مرتبط با دامنه سایت ، ثبت دامنه و دریافت تائیدیه فنی و ...

 • بررسی فرم ها و چک لیست های تکمیل شده توسط سازمان ، در صورت تائید سازمان یک لوگو به رنگ پایه به سایت اختصاص داده می شود و به مرور بر اساس فعایتهای صورت گرفته در سایت ، نماد به رنگ های مختلف و ستاره دار می شود و هر چه سایت استاندارد تر باشد ستاره ها بیشتر می گردد .

 این سامانه وصل به سیستم ساماندهی می باشد و بعد از ثبت نام برای شخص تعهد نامه می آید و بر مبنای کسی که اعلام می کند مالک است اعلام جرم می شود .

 در حین فعالیت سایت ، به محض اینکه سازمان یا یک نهاد نظارتی دیگر تشخصی دهد که سایت تخلف می کند لوگو از سایت برداشته می شود و سیستم های پرداخت آن قطع می گردد .

 بعد از اینکه سایت نماد نشان مهارت اموزی الکترونیکی ( نما ) را دریافت نمود می تواند به عنوان یک آموزشگاه مجازی فعالیت نماید در مرحله بعد برای اینکه محتوی های تولید شده جهت بارگزاری در سایت ، معتبر باشد باید نشان شمیم را دریافت کند .

 

شمیم :

 نشان شمیم مخفف شناسه محتوای الکترونیکی یادگیری مهارتی است .

 در این مرحله محتوی های تولید شده باید ممیزی شود و تائیدیه شمیم را از فنی و حرفه ای دریافت کند و مالکیت محتوی به رسمیت شناخته می شود .

 به این صورت که مشخصات فردی مدرس و سوابق تدریس و پژوهشی و محتوی تولید شده طبق فرمتهایی سازمان باید تکمیل گردد هر چه اطلاعات وارد شده تکمیل تر و دقیق تر باشد نمره بالاتری به آن تعلق می گیرد سازمان طی 10 روزکاری اطلاعات تکمیل شده را بررسی می کند و به آن امتیاز میدهد به امتیازهای بالای 60 از 100 لوگو شمیم تعلق می گیرد و آن محتوی از نظر سازمان قابل قبول و استاندارد است . و به مربی تائید صلاحیت شده یک فضا برای قرار دادن محتوی و یک user جهت مدیریت فضای اختصاص داده شده تحت عنوان پورتال ماتریسی ، تعلق می گیرد .

 چک لیست های دریافت نماد های نما و شمیم طوری طراحی شده که هر کس این دو نماد را از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دریافت کند نماد اعتماد الکترونیکی که مربوط به کسب و کار هست نیز می تواند بگیرد .

 

مزایای طرح شمیم :

 1- بررسی صحت محتوی

 2- انطباق محتوی موجود با سرفصل های سازمان

 3- ایجاد و رعایت استانداردهای فنی

 4- بازگشت اعتماد گواهینامه های داده شده قبلی : در حال حاضر در فضای مجازی گواهینامه معتبر داده نمی شود با این کار امکان دریافت گواهینامه معتبر برای مردم میسر می گردد .

 

الزامات و شرایط اخذ مجوز :

 1- تامین هزینه های داوری توسط متقاضیان تولید محتوی

 2- در راستای تحقق اهداف سازمانی باشد .

 3- نسخه فارسی داشته باشد .

 در پایان حاضران در جلسه نظرات خود را دراین خصوص بیان نمودند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .