عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سال گذشته 4 میلیارد و 727 میلیون ريال برای بازسازی منابع تامین آب استان هزینه شد

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان:

سال گذشته 4 میلیارد و 727 میلیون ريال برای بازسازی منابع تامین آب استان هزینه شد

سال گذشته 4 میلیارد و 727 میلیون ريال برای بازسازی منابع تامین آب استان هزینه شد

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: در سال گذشته چهار میلیارد و 727 میلیون ريال برای مهندسی مجدد و بازسازی منابع تامین آب استان هزینه شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، "محمدهادی رحمتی" در گفتگو با پایگاه خبری این شرکت، افزود: با انجام مهندسی مجدد منابع آبی استان 196 لیتر در ثانیه به میزان دبی چاه های آب استان افزوده شده است.

وی فرآیند مهندسی مجدد را شامل ویدئومتری،اسیدشوئی، برس زنی و دوجداره سازی دانست و افزود: هزينه لازم جهت حفر و تجهيز چاههاي معادل، 60 میلیارد ريال می باشد.

مهندس محمد هادی رحمتی افزود: انجام عملیات ویدئومتری 21 حلقه چاه با  هزینه یک میلیارد و 735 میلیون ريال را از دیگر اقدامات انجام شده در معاونت بهره برداری این شرکت عنوان کرد و افزود: عملیات اسیدشویی و برس زنی 12 حلقه چاه و افزایش آبدهی آن به میزان  77 لیتر بر ثانیه و خرید و نصب پنج دستگاه الکتروپمپ با هزینه 480 میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده در سال 95 می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با بیان اینکه مجموع تغییرات دبی 20 چاه استان 123 لیتر در ثانیه بوده است که این میزان بعد از بازسازی به 314 لیتر در ثانیه رسیده است، تصریح کرد: خرید و نصب 39 دستگاه کنتور مغناطیسی با اعتباردو میلیارد و 796 میلیون ريال، بازسازی و دوجداره نمودن هفت حلقه چاه و احیای منابع تامین با ظرفیت 107 لیتر بر ثانیه، خرید و نصب 5 دستگاه الکتروپمپ ایستگاه با هزینه 480 میلیون ريال و بازسازی و تعویض شیر آلات با هزینه 115 میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه می باشد.

رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح ایمنی مخازن آب شرب در استان را یکی از اقدامات موثر در بهره برداری بهینه از آب برشمرد و افزود: خريد، نصب  و تعویض 74 حلقه الكتروپمپ شناور با هزینه بیش میلیارد ریال، انجام عملیات ترموگرافی 48 ایستگاه پمپاژ،  نصب متمرکز منصوبات درون چاهی 65 حلقه چاه،

مدیرعامل شرکت آبفای گلستان تصریح کرد:اجرای طرح تفکیک زون شهر رامیان و کلاله، اجرای فنس به میزان 500 متر برای حفاظت فیزیکی از تصفیه خانه النگدره گرگان، پیگیری اصلاح خط انتقال چشمه نیلبرگ رامیان بخشی از فعالیت های انجام شده در این راستا می باشد.

وی افزود: در سال 95 جهت رفاه حال شهروندان گلستانی تعداد 7 حلقه چاه جدید در گنبدکاووس، کردکوی و بندرترکمن حفر شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مهندسی مجدد تاسیسات و منابع تامین آب ،دبی استحصالی از منابع موجود معادل نتیجه حفر 15 حلقه چاه جدید بوده و لذا صرفه جویی اقتصادی به میزان5 میلیارد و 527 میلیون تومان در این بخش صورت گرفته است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 508
  • کد خبر : 34318