عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با انجام مهندسی مجدد 49 لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب استان افزوده شد

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان:

با انجام مهندسی مجدد 49 لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب استان افزوده شد

 مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان در گفتگو با پایگاه خبری گفت کاهش سفره های زیرزمینی موجب شد تا مهندسی مجدد تاسیسات و منابع تامین آب در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اقداماتی که از ابتدای سالجاری انجام شد شاهد افزایش 49 لیتر در ثانیه استحصال آب و همچنین کاهش توان مصرفی به میزان 23کیلووات در منابع تامین استان طی شش ماه گذشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا گلستان مهندس محمد هادی رحمتی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه عمده ترین منابع تامین آب استان سفره های زیرزمینی هستند گفت رشد جمعیت و مصرف آب شرب موجب شد تا به منظور جبران بخشی از کمبود آب مورد نیاز در برنامه دست اندرکاران صنعت آب و فاضلاب استان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفای گلستان تصریح کرد: انجام مطالعات و شناسایی 5 حلقه از منابع تامین استان شامل عملیات مهندسی مجدد منصوبات، اسیدشویی، برس زنی، بک واش و دو جداره سازی منابع تامین آب در شش ماهه اول سالجاری انجام شد.

مهندس رحمتی خاطر نشان کرد با توجه به مهندسی مجدد تاسیسات و منابع تامین آب ،دبی استحصالی به میزان 49 لیتر برثانیه افزایش یافته و بالغ بر یک میلیاردو 300 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی هزینه شده است.

مهندس رحمتی از دیگر اقدامات مهم انجام شده برای گذر از بحران آب در سالجاری را مهندسی مجدد 3 حلقه چاه آب شرب با هدف استفاده از حداکثر ظرفیت منابع تامین موجود در محدوده شهر گرگان که دبی استحصالی از منابع موجود به میزان 34 لیتر در ثانیه افزایش یافته و همچنین کاهش توان مصرفی به میزان 8 کیلووات در منابع تامین این شهر بیان نمود.

گفتنی است با توجه به مهندسی مجدد تاسیسات و منابع تامین آب ،دبی استحصالی از منابع موجود به میزان49لیتر در ثانیه افزایش یافته که این میزان معادل نتیجه حفر 3 حلقه چاه جدید بوده است و لذا صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی در بخش صورت گرفته است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 639
  • کد خبر : 25923