عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری کارگاه تخصصی "اثرات تغییر اقلیم و منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی"

در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان انجام شد:

برگزاری کارگاه تخصصی "اثرات تغییر اقلیم و منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی"

 با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و انجمن آبخیزداری ایران، کارگاه تخصصی و علمی با موضوع "اثرات تغییر اقلیم و منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی" در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

از آنجایی که یکی از چالش‌های مهم قرن 21، پدیده تغییر اقلیم و اثرات آن بر منابع محیطی چون منابع آب است که توجه بسیاری از پژوهشگران و متخصصین امر را به خود جلب کرده است،

به منظور تبادل نظر در خصوص تحقیقات انجام شده و استفاده از تجارب و تحقیقات ارزشمند دانشمندان جهان، طرح کلان ملی مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز کشور با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و انجمن آبخیزداری ایران، کارگاه تخصصی و علمی با موضوع "اثرات تغییر اقلیم و منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی" در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

استاد بازنشسته هیدروژئولوژی و زمین‌شناسی گروه فیزیک و زمین‌شناسی دانشگاه پروجا ایتالیا در این کارگاه در خصوص تغییر اقلیم و منابع آب، هیدرولوژی آب‌های زیرزمینی و بهره‌برداری از چشمه‌ها در عصر تغییر اقلیم به ارائه سخنرانی پرداخت.

دکتر والتر دراگونی گفت: نظرات مختلفی بر روند تغییر اقلیم وجود دارد، برخی از دانشمندان آن را روند طبیعی قلمداد می‌کنند و برخی دیگر علاوه بر آن، از انسان به عنوان تشدیدکننده تغییرات و تبعات این پدیده یاد می‌کنند. اما موضوعی که همه دانشمندان در آن تفاهم دارند روند بروز تغییر اقلیم است، مدل‌های اقلیمی زیادی توسط کاربران استفاده می‌شود که به لحاظ وجود عدم‌قطعیت داده‌های ورودی، ساختار مدل و عوامل تأثیرگذار، نتایج متفاوتی از مدل‌ها به‌دست می‌آید، که لازم است سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران در برنامه‌های خود نتایج متفاوت خروجی‌های مدل را مدنظر قرار دهند.

شایان ذکر است: در این کارگاه، جمعی از اساتید صاحب‌نظر، متخصصین، کارشناسان بخش های اجرایی و پژوهشی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی حضور داشتند و در خصوص موضوع کارگاه فعالانه به تبادل نظر و بحث پرداختند.


 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .